به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ علی حسین عباس فرمانده منطقه سوم مرزبانی عراق (دیالی) در راس هیاتی پس از انجام تشریفات نظامی و مراسم استقبال از سوی فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه و مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین، وارد این شهرستان شد.
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در این دیدار گفت: روابط بسیار خوب و سازنده ای بین مرزبانان 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق وجود دارد.
سردار سرتیپ لطفعلی پاکباز افزود: در سایه روابط بسیار خوب بین مرزبانان، اکنون امنیت بسیار مطلوبی در مرزهای جغرافیایی استان کرمانشاه با عراق حاکم است که این امر مرهون تلاش 2 طرف است.
وی اظهارکرد: با توجه به تردد زایران در اربعین امسال از مرز رسمی و بین المللی خسروی در شهرستان قصرشیرین، مرزبانان کشور عراق در زمینه تامین امنیت جانی زایران باید در این منطقه اقدام های مورد نیاز را انجام دهند.
فرمانده مرزبانی منطقه سوم عراق نیز در سخنانی بر حسن همجواری و همکاری مستمر بین 2 استان کرمانشاه و دیالی تاکید کرد.
سرتیپ علی حسین عباس با ابراز خرسندی از نتایج این نشست و همچنین بررسی مصوبه های نشست های قبلی افزود: باید برای تبادل اطلاعاتی در راستای برقراری امنیت بیشتر، همکاری ها در نوراز مرز را افزایش دهیم.
وی در ادامه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به مردم و دولت ایران تبریک گفت و افزود: در آستانه ماه مبار ک رمضان قرار داریم که این ایام را به همه مسلمانان جهان تبریک می گویم.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین نیز دارای بزرگترین پایانه بین المللی مسافری در خاورمیانه است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.