به گزارش ایرنا، محمدحسین امید عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح نگارخانه دیجیتال مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز جهاد دانشگاهی و فرهنگ و هنر کرمانشاه از موفق ترین مراکز علمی کاربردی در کشور هستند.
وی افزود: ظرفیت های خوبی در استان کرمانشاه برای پیشرفت وجود دارد اما متاسفانه این استان از بالاترین نرخ بیکاری کشور برخوردار است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری گفت: دانشگاه علمی کاربردی در زمینه ایجاد اشتغال می تواند به جوانان کرمانشاه کمک کند.
امید ادامه داد: تفاهم نامه ای با استانداری کرمانشاه به منظور ایجاد اشتغال امضا خواهیم کرد.
وی توضیح داد: براساس این تفاهم نامه نیازهای استان کرمانشاه سنجیده خواهد شد تا براساس مشاغل مورد نیاز رشته تعریف و تدریس شود.
رییس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه مشاغل سنتی کرمانشاه نیز شناخته می شوند، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور به دنبال شناسایی شغل های در آستانه فراموشی و ایجاد رشته های دانشگاهی مرتبط با آنها است.
امید با بیان اینکه می توانیم نیاز به نیروی کار ماهر را در کرمانشاه برطرف کنیم، عنوان کرد: دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی می توانند به عنوان کارآفرین نیز در سطح استان فعالیت کنند.
وی اعلام کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس نیاز استان های کشور براساس تفاهم نامه هایی که با استانداری ها و مراکز بزرگ صنعتی امضا می کند به آموزش دانشجویان می پردازد.
رییس دانشگاه جامع کاربردی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برای نخستین بار در بودجه امسال 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه دانشگاه جامع در نظر گرفته شده که به تجهیز مراکز اختصاص پیدا خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، نگارخانه مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک کرمانشاه با حضور رییس دانشگاه علمی کاربردی و مدیرکل کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح شد.
این نگارخانه که نخستین نگارخانه دیجیتال غرب کشور محسوب می شود در فضایی به مساحت 500 متر راه اندازی شده است.
مدیر فرهنگی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه نیز گفت: در این نگارخانه 45 دستگاه دیحیتال به منظور پخش صدا به کارگیری شده اند.
فتان مومنه افزود: بازدیدکنندگان می توانند در این نمایشگاه علاوه بر مشاهده آثار توضیحات و یا فایل صوتی مرتبط با اثر را نیز گوش دهند.
7445/8066خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.