به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ لطفعلی پاکباز روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی تخصصی کوثر 2 ویژه فرماندهان پاسگاه های مرزی و پست های کنترلی مرزبانی استان کرمانشاه که در هنگ مرزی قصرشیرین برگزار شد، افزود: برگزاری این دوره ها در راستای اقتدار و اعتلای نیروهای مرزبانی است.
وی اظهار کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و امنیت حاکم در نظام اسلامی نشات گرفته از رشادت های رزمندگان اسلام و خون پاک شهداست که در دفاع از آرمان های انقلاب دنیا را به حیرت وا داشتند.
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: کسب دانش از آموزه های دین اسلام و تاکید بزرگان دین است و بر همین مبنا نیز مرزبانان جمهوری اسلامی باید همواره دانش خود را به روز کنند که شرکت در این دوره ها از ضروریات است.
سردار سرتیپ پاکباز افزود: موفقیت در اجرای ماموریت های مرزبانی ناجا نیازمند آموزش های مداوم است و محتوای این دوره ها هم باید متناسب با شرایط موجود لحاظ شود تا بتوان در مقابله با تهدیدها و آسیب های احتمالی از کیان اسلامی پاسداری کنیم.
مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین هم در این آیین گفت: تقویت و توسعه سازمانی از اصول افزایش توانمندی ها و کارایی کارکنان مرزبانی است.
سرهنگ رضا الماسی افزود: ارائه آموزش های تخصصی کارآمد، آموزش های ناجا را تقویت می کند که می تواند در پیشبرد اهداف سازمانی بسیار موثر باشد.
وی در ادامه خواستار توسعه امکانات رفاهی و آموزشی هنگ مرزی قصرشیرین برای برگزاری ادواری این دوره ها شد.
دوره آموزشی کوثر 2 ویژه کارکنان هنگ مرزی به مدت سه روز در قصرشیرین برگزار شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
54 درصد کالاهای غیرنفتی کشورمان از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود ضمن اینکه روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای صادراتی به عراق را حمل می کنند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.