به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل قدیم و جدید هواشناسی استان کرمانشاه صبح امروز (سه شنبه) با حضور پرهیزگار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، نیک کردار معاون امور عمرانی استانداری و الیاسی رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیران کل هواشناسی استان های همجوار در سرسرای جلسات اداره هواشناسی کرمانشاه برگزار شد.
در این مراسم، محمد خسروی مدیرکل جدید هواشناسی استان کرمانشاه با قدردانی از حسن اعتماد مسئولان در سپردن این مسئولیت به وی، ابراز امیدواری کرد با تلاش های شبانه روزی بتواند منشاء خدمات شایسته ای برای مردم کرمانشاه باشد.
وی با بیان اینکه دانش هواشناسی در برنامه های علمی و اقتصادی اهمیت بسزایی دارد، گفت: بی توجهی به این دانش برنامه ها را به سمت شکست سوق می دهد.
خسروی ادامه داد: هواشناسی کرمانشاه امروز با دو چالش روبروست که یکی بحث تامین نیروی انسانی و دیگری فرسوده بودن ایستگاه های هواشناسی است.
مدیرکل جدید هواشناسی کرمانشاه در تشریح این دو چالش افزود: تا دو سال آینده حدود 30 درصد از همکاران در بخش های مختلف به افتخار بازنشستگی نائل می آیند و برای جانشینی آن ها باید فکری کرد.
وی خاطرنشان کرد: چالش دیگر بحث فرسوده بودن ایستگاه های هواشناسی است به گونه ای که قدمت آن ها به بیش از 30 سال می رسد و نیاز مبرم به نوسازی و تجهیز مجدد دارند.

** برگزاری بیش از 41 دوره آموزش تخصصی طی سه سال اخیر
شاهرخ پارسا مدیرکل سابق هواشناسی استان کرمانشاه نیز با قدردانی از تلاش همکاران خود در طول سه سال اخیر گفت: طی این مدت بیش از 41 دوره آموزش تخصصی برگزار شده و 2 هزار نفر - ساعت آموزش های لازم را فرا گرفتند.
وی گفت: در طول سه سال گذشته خوشبختانه اداره کل هواشناسی کرمانشاه در بخش های مختلف ارتقاء خوبی پیدا کرد به گونه ای که در بخش ارزیابی و کشاورزی به رتبه های بالا صعود کردیم و در بخش پیش بینی هواشناسی فرودگاه رتبه اول را کسب کردیم.
پارسا در پایان گفت: امیدوارم با تلاش مسئولان، ایستگاه های هواشناسی کرمانشاه که عمدتا در دهه 60 احداث و بیش از 30 سال قدمت دارند بازسازی و تجهیز شوند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermansha@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.