به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، خلیل حیدری امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه صادرات گمرکات استان از نظر ارزشی و وزنی به ترتیب 29 و 22 درصد کاهش یافته است اظهار داشت: میزان صادرات سال گذشته از استان کرمانشاه از نظر وزنی بیش از پنج میلیون و 598 هزار تن و از نظر ارزشی بیش از یک میلیارد و 862 میلیون و 751 هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش صادرات استان مربوط به مرزهای پرویزخان و خسروی است عنوان کرد: صادرات استان شامل سه روش صادرات اظهار شده گمرک کرمانشاه خروج از سایر مرزهای کشور، صادرات اظهار شده گمرک و بازارچه‌های مرزی و صادرات سایر گمرکات خروج از مرزهای استان انجام می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه صادرات اظهار شده گمرک کرمانشاه خروج از سایر مرزهای کشور در سال گذشته به ارزش بیش از 230 میلیون دلار از نظر ارزشی و وزنی به ترتیب 12 درصد و 59 درصد افزایش و کاهش یافته است، گفت: روش دوم صادرات به ارزش بیش از 715 میلیون دلار از نظر ارزشی و وزنی به ترتیب 30 و پنج درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه صادرات از طریق سایر گمرکات خروج از مرزهای استان به ارزش بیش از 916 میلیون دلار از نظر ارزشی و وزنی 34 و 33 درصد کاهش یافته است، افزود: بخشی از کاهش صادرات استان مربوط به مرزهای خسروی و پرویزخان است به طوری که دولت مرکزی عراق برای مرز خسروی مجوز واردات صادر نمی‌کند.

حیدری با اشاره به اینکه مجموع اقلام صادراتی سال گذشته از استان کرمانشاه 385 نوع کالا است، گفت: در مجموع در سال گذشته بیش از 3538 تن کالا به ارزش 946 میلیون و 106 هزار دلار از استان کرمانشاه صادر شد که نسبت به سال 94 از نظر ارزشی و وزنی به ترتیب 23 و 13 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه کشورهای مقصد صادرات استان در سال 95 در مجموع 38 کشور بوده است، عنوان کرد: بیستری صادرات از استان کرمانشاه به ترتیب به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، عمان، جمهوری متحده تانزانیا، قطر، امارات، ارمنستان، آذربایجان و جیبوتی انجام می‌شود.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620072
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.