به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه  و به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه خلیل حیدری اظهار داشت: در سال گذشته 946 میلیون و 106 هزار و 835 دلار کالا به وزن سه میلیون و 538 هزارو 87 تن  از گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه و بازارچه‌های مرزی پرویزخان، شوشمی و شیخ صله اظهار و صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عنوان کرد: در این مدت تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه 564 میلیون و 813 هزار و 841 دلار کالا به وزن یک میلیون و 872 هزار و 87  تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال 94 از نظر ارزش 10 درصد واز حیث وزنی 4 درصد با افزایش روبه‌رو شد.

وی افزود: درسال 95 گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات و بازارچه‌های استان کرمانشاه  به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عنوان کرد: دراین مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان 326   میلیون و 735 هزار و 333 دلار کالا به وزن یک میلیون و 313 هزار و 29 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی با 21 درصد افزایش روبه‌رو شد.

حیدری خاطرنشان کرد: در سال گذشته  تشریفات صادرات از گمرک خسروی 35 میلیون 354 هزار و 18 دلار کالا به وزن  314 هزار و 254  تن است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، لوازم  خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، سیمانی، ظروف ملامینی، حیوانات زنده از نوع گوسفند و رب گوجه فرنگی عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

47 پرونده بهداشتی در تعزیرات کرمانشاه رسیدگی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: 47 پرونده بهداشتی در بخش بهداشت دارو، درمان و دامپزشکی در تعزیرات کرمانشاه رسیدگی شد.

داریوش جودکی با اشاره به رسیدگی به 47 پرونده بهداشتی، افزود: در مجموع برای این پرونده‌ها 183 میلیون و 912 هزار ریال جریمه صادر شد.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از جریمه 18 میلیاردی قاچاقچیان در بهمن ماه سال گذشته خبر داد و گفت: در بهمن ماه سال 95 تعداد 134 پرونده در بخش کالا و ارز در این سازمان رسیدگی شد و علاوه بر ضبط تمامی کالاهای کشف شده مبلغ 18 میلیارد و 420 میلیون و 874 هزار ریال جریمه برای متخلفان صادر شد.

جودکی با اشاره به پلمب 8 رستوران بین‌راهی در مسیر کرمانشاه به جوانرود و کامیاران، بیان کرد: اکیپ گشت مشترک تعزیرات حکومتی از بیش از 15 رستوران بین‌راهی بازرسی به‌عمل آورد و هشت واحد متخلف به‌ دلیل استفاده و فروش غذای مانده، داشتن گوشت فاسد و عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی پلمب شد.

وی از کشف 1720 جفت کفش خارجی در کرمانشاه خبر داد و افزود: گشت مشترک اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قصرشیرین با همکاری دستگاههای نظارتی در یکی از انبارهای این شهرستان یک هزار و 720 جفت کفش خارجی به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و ضبط کردند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اظهار کرد: انتظار داریم مردم عزیز استان پیشنهادات و شکایات خود را از طریق سامانه پیامکی 300000135 با ما در میان بگذارند.

برگزاری مسابقه طراحی پوستر با موضوع «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در کرمانشاه

مسابقه طراحی پوستر با موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در راستای تحقق شعار سال و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و ایجاد  آفرینی در سطح جامعه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

ارسال آثار به این مسابقه تا 30 فروردین مهلت دارد و هر طراح گرافیک تنها مجاز به ارسال پنج اثر است و آثار ارسالی باید بر روی لوح فشرده در ابعاد 50 در70 سانتی متر با فرمت tiff و با کیفیت 200 dpi ذخیره شده باشد، همچنین  همراه لوح فشرده باید پرینت آثار در ابعاد A4 به دبیرخانه تحویل شود.

آثار ارسالی باید با محورهای  فرهنگ  و اصلاح الگوی مصرف و نقش آن در اقتصاد مقاومتی، مقابله عمومی با کالای قاچاق و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی، استفاده از تولیدات داخلی و نقش آن در ایجاد اشتغال جوانان و تحقق اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی  طراحی و اجرا شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه به آدرس کرمانشاه، بلوار شهید بهشتی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر اقتصاد مقاومتی ارسال کرده و جهت دریافت اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با شماره 09188342048 و 09186822820 تماس بگیرند.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606643
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.