به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام هادی عسگری عصر چهارشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: برنامه هایی که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا تدارک دیده شده از فردا (19 بهمن) با ادای احترام به شهدای گمنام دوران دفاع مقدس واقع در پارک کوهستان آغاز می شود.
وی برنامه گلواژه های ایثار را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت:در این برنامه شاعران ایثارگر در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد شهید به شعرخوانی می پردازند.
حجت الاسلام عسگری در ادامه گفت: در روز جمعه 20 اسفند نیز برنامه هایی نظیر یادواره 9هزار و 800 شهید و برگزاری دعای ندبه در حسینیه گلزار شهدا و سخنرانی مسوولان بنیاد شهید شهرستان های استان پیش از خطبه های نماز جمعه اجرا می شود.
مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه به برنامه مهم روز شنبه 21 اسفند اشاره و اظهار کرد: نواختن زنگ ایثار در 22 مدرسه شاهد استان و تجلیل از خادمین ایثارگران، اساتید و نخبگان ایثارگر از جمله این برنامه ها خواهد بود.
وی اظهار کرد: برای روز یکشنبه 22 اسفند نیز برنامه های متنوعی مانند غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقه روز شهید و ویزیت رایگان مردم مناطق محروم توسط 22 پزشک ایثارگر از جمله این برنامه ها خواهد بود.
حجت الاسلام عسگری یادآوری کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که به مناسبت روز شهید از یک ماه قبل آغاز شده پذیرایی از هزار و 150 نفر از خانواده های معظم شهدای سراسر کشور است که تا پایان سال جاری به تدریج از یادمان های شهدا بازدید می کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به وجود 9هزار و 800 شهید در استان، 12 شهید مدافع حرم، 22 هزار جانباز، هزار و 800 آزاده و 32 هزار و 600 ایثارگر اشاره کرد.
وی یادآوری کرد: از مجموع شهدای استان 950 نفر آن ها و از مجموع جانبازان نیز هزار و 150 نفر آن ها را بانوان تشکیل می دهند که در این موارد به ترتیب رتبه های اول و دوم کشور را داریم.
حجت الاسلام عسگری اظهار کرد: امسال بیش از 17 هزار بار از خانواده های معظم شهدا سرکشی شده است، این در حالیست که سال گذشته 14 هزار بار با آن ها دیدار شده بود.
7458/3033 خبرنگار: مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.