مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: روز گذشته از طریق ستاد ملی کرونا تعدادی از شهرهای کشور به لحاظ ویروس کرونا وضعیتشان سفید اعلام شد که شهرستان قصرشیرین هم یکی از آن ها بود.
وی اظهارداشت: با توجه به اعلام وضعیت سفید قصرشیرین باید منتظر اعلام نظر ستاد ملی کرونا و استاندار کرماشاه باشیم تا دستورالعمل های مربوطه در این شهرستان را به ما اعلام کنند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: خوشبختانه باتوجه به همکاری و مشارکت و درک بالای مردم قصرشیرین و رعایت توصیه های بهداشتی، این شهرستان از نظر ابتلای بیماری کرونا در رتبه آخر استان کرمانشاه قرار دارد که نشان از رعایت بهداشت توسط مردم و تلاش های مجموعه ستاد کرونا در شهرستان بوده است.
تاتار ادامه داد: مدیریت بیماری کرونا در شهرستان قصرشیرین باتوجه به تردد روزانه هزاران دستگاه کامیون و افراد در مرز پرویزخان کار آسانی نبود ولی تدابیر لازم برای مرز پرویزخان به خوبی لحاظ شد.
وی با قدردانی از مردم قصرشیرین برای رعایت نکات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: با ابلاغ استاندار کرمانشاه و دستورالعمل های مربوطه برای شهرستان های وضعیت سفید اقدام های لازم را لحاظ خواهیم کرد.
وی گفت: رعایت نکات بهداشتی و دوری از تمجع همچنان مدنظر مسوولان برای مقابله با بیماری کرونا است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر رسید.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.