مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری قصرشیرین افزود: رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی، پرهیز از ترددهای غیرضروری می تواند تا ۹۵ درصد، بیماری کرونا را کنترل کند.

وی اظهارداشت: شهرستان قصرشیرین به واسطه داشتن مرزها و تردد روزانه بیش از ۲ هزار تن در مرز رسمی پرویزخان، شرایط ویژه ای دارد و هم اکنون پرویزخان تنها مرز صاداراتی کالا به عراق در غرب و جنوب است که کار صادرات در آن انجام می شود و شرایط خاصی برای مقابله با کرونا را دارد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: علاوه بر انجام اقدام های پیشگیرانه و ضدعفونی سطح شهر و روستاها ما در مرز پرویزخان برنامه های بسیار خوبی را برای مقابله با کرونا لحاظ کردیم که نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

تاتار ادامه داد: خوشبختانه با همراهی مردم خوب قصرشیرین و مسوولان، این شهرستان هم اکنون در زمینه مقابله با کرونا عملکرد مطلوبی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین هم در این جلسه گفت: تا زمان کنترل بیماری و تهیه واکسن، مردم باید نکات بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنند.
دکتر رضا منصوری افزود: بیماری کرونا هنوز زوایای پنهانی دارد و باید تمام مسایل بهداشتی آن را رعایت کنیم.
تمهیدات بهداشتی لازم برای برداشت غلات و ضدعفونی ماشین آلات کشاورزی، اجرای گشت های مشترک بازرسی در ایام ماه مبارک رمضان، ساماندهی جایگاه دفن زباله، ساماندهی وضعیت آبخوری و سرویس های بهداشتی مرز پرویزخان از مهم ترین مصوبه های این نشست بود.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ بخش مرکزی و سومار است که در امتداد این مرزها، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم اردیبهشت) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۲ هزار۵۸۴ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.