دکتر محمودرضا مرادی روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت آموزش دانشجویان به صورت مجازی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص افزود: باید زیرساخت های مجازی در دانشگاه تقویت شده و امکانات لازم در این خصوص فراهم گردد چرا که در آینده بسیاری از جلسات و کنفرانس ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

او گفت: درصدی از تولید روزانه تجهیزات برای دانشجویان کنار گذاشته شود و در اختیار حوزه آموزش قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در صورت امکان بهتر است دوره های آموزشی را کاهش ندهیم و باید نظارت بیشتری بر محتوای آموزشی ارایه شده از نظر کمی و کیفی صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: تلاش همکاران ستاد کرونای دانشگاه در مدیریت بحران کرونا قابل تقدیر است. با همدلی و همکاری که بین معاونین و مسوولان دانشگاه و استان وجود دارد مدیریت این بحران تا کنون به نحو خوبی صورت گرفته است.

مرادی افزود: خوشبختانه ما از تمام جنبه ها جلوتر از بحران بودیم و در حوزه بهداشت نیز تصمیم گیری های لازم در زمینه مقابله با کرونا خیلی زودتر انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه درمان پیش از اینکه بیماری داشته باشیم بیمارستان‌های درگیر کرونا مشخص شد و خوشبختانه نتیجه خوبی نیز در پی داشت.

وی تصریح کرد: پیش از شیوع کرونا در استان هیچ کارخانه تولید الکل و موادضدعفونی وجود نداشت اما اکنون در این خصوص مشکلی نداریم و با وجودی که تولید ماسک یک مشکل جهانی است روزانه ۹۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می شود.

او گفت: یکی از مشکلات ما این است که اکنون در کنار هزینه های دیگر روزانه حتی المقدور ۲۰۰ میلیون تومان فقط وسایل حفاظتی خریداری می شود در حالی که بیمارستان‌ها درآمدی ندارند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج ۲۰۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( اول اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون پنج هزار و ۲۰۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.