دکتر «جواد امینی‌سامان» روز شنبه به ایرنا افزود: این جوان امروز توسط دکتر حاتمی در بخش سوختگی بیمارستان با ۴۸ درصد سوختگی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: از اسفندماه تاکنون عمل جراحی بر روی سه بیمار کرونایی توسط دکتر حاتمی و دکتر کرمی متین در بخش سوختگی انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه مرکزی درمانی با ۴۸ سال قدمت

بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با مساحت ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، زیربنای ۱۲ هزار متر، ۲۲۰ تخت، شامل بخش‌های چشم، گوش و حلق و بینی، سوختگی، داخلی، مسمومیت، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز، عفونی، اتاق‌های عمل، کلینیک و آی سی یو است.

مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه با عنوان مرکز سرطان شناسی در سال ۱۳۵۰ احداث و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۸ براساس نیاز استان به تخت‌های بستری با ۱۵۰ تخت مصوب به عنوان بیمارستان امام خمینی (ره) افتتاح شد و با انتقال تعداد ۱۵۰ نفر نیروی رسمی سازمان شیر و خورشید سابق شروع به کار کرد.

این بیمارستان اکنون به عنوان مرکز مسمومیت و تنها مرکز فوق تخصصی چشم و فیکو و لیزیک غرب کشور در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار می‌باشد و با ارائه خدمات متنوع و ارزنده در جهت ارتقا سلامت مردم استان کرمانشاه استان‌های همجوار فعالیت می‌نماید.

تخصص های مختلف چشم، گوش و حلق و بینی، عفونی، داخلی، جراحی، جراحی ترمیمی و فک و صورت نیز با استفاده از همکاری مجرب‌ترین اساتید اعضای هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در این مرکز فعال است و در گروه تخصصی چشم تقریباً از خدمات تمام رشته‌های فوق تخصصی چشم (قرنیه – شبکیه – استرابیسم و.....) بهره مند می‌باشد.

این مرکز با دارا بودن بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی (چشم، گوش و حلق و بینی، داخلی، مراقبت‌های ویژه، اورژانس مسمومیت و داخلی، عفونی، سوختگی و دیالیز) و کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی (چشم، لیزر و لیزیک ، جراحی، داخلی، گوش و حلق و بینی، سوختگی، بیهوشی و هموفیلی) و واحدهای پیراپزشکی (فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی ) و واحدهای پاراکلینیک (آزمایشگاه، سونوگرافی، سی تی اسکن، رادیولوژی و داروخانه ) و اتاق عمل و CSR مجهز، واحد آموزش، کتابخانه، سمعی بصری، آمفی تئاتر و واحد اداری مالی نقش مهم و ارزنده‌ای را در تأمین ، حفظ و ارتقا سلامت در منطقه غرب کشور ایفا می‌کند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.