مرادعلی تاتار روز شنبه در هفتمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا قصرشیرین افزود: از نظر ابتلای افراد به این بیماری قصرشیرین در رتبه آخر شهرستان های استان کرمانشاه قرار دارد.
وی اظهارداشت: با توجه به موقعیت خاص این شهرستان و فعالیت ۲ مرز خسروی و پرویزخان و تردد روزانه هزاران نفر در مرزهای قصرشیرین خوشبختانه وضعیت شهرستان از نظر ابتلا به این بیماری کنترل شده است.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در سراسر کشور همزمان این طرح در شهرستان با همکاری سپاه، هلال احمر، انتظامی و شبکه بهداشت ودرمان و پلیس راه و راهنمایی رانندگی اجرا شد و کار کنترل مبادی ورودی شهرستان را با دقت انجام دادند.
تاتار با قدردانی از همکاری مردم قصرشیرین در ۱۳ فروردین ماه و رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه افزود: تمام اقدام های پیشگیرانه در راستای مقابله با بیماری کرونا در حال انجام است و ادارات متولی به صورت روزانه نسبت به انجام این وظایف اقدام می کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین هم در این جلسه گفت: تمام جمعیت شهرستان به‌ صورت ۱۰۰ درصد در طرح غربالگری کرونا پایش شده اند که معادل ۶ هزار و ۴۲۰ خانوار با جمعیت ۲۲ هزار نفر است.

دکتر رضا منصوری افزود: تمام پرسنل شبکه بهداشت و درمان در راستای کنترل و مقابله با بیماری فعال هستند و هرگونه موارد مشکوک و بیماری های حاد تنفسی در بیمارستان شهرستان کنترل می شوند.
وی گفت: رعایت مسایل بهداشتی و توصیه‌های ستاد کرونا مهم ترین راه مقابله با این بیماری است و به مردم توصیه می کنیم که برای قطع زنجیره انتقال کرونا درخانه های خود بمانند زیرا تنها راه قطع زنجیره انتقال این بیماری در خانه ماندن است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان روز بیست و دوم فروردین ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده اند ضمن اینکه ۳۵ هزار و ۴۶۵ مبتلا نیز از آغاز شیوع این ویروس تاکنون، بهبود و از مراکز بیمارستانی ترخیص شده اند.

کیانوش جهانپور همچنین از انجام ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ آزمایش تشخیص کرونا در کشور خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.