به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حاتمی امروز سه شنبه در جلسه اصناف و بازاریان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به نقش اصناف در اقتصاد کشور اظهار داشت: اصناف ظرفیت برجسته و ویژه‌ای در تأمین و توزیع کالا دارند و در حل و فصل مسائل روزمره و توسعه نقش آفرینی می‌کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بیماری کرونا را یک تهدید معرفی کرد و افزود: باید بتوانیم از دل این تهدید یک فرصت ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت برنامه‌ای برای کاهش خسارت ناشی از مشکلات اقتصادی در نظر دارد و پرداخت اعتبار و تسهیلات قصد کمک به این حوزه را دارد.

حاتمی خاطرنشان کرد: برای حمایت از اصناف و بازاریان در سطح کلان کشوری دستورالعملی در نظر گرفته شد که ما تلاش می‌کنیم در استان کرمانشاه این حمایت را پررنگ‌تر کنیم و در صورت نیاز درخواست اصلاح دستورالعمل را خواهیم داد.

وی در خصوص پیامک‌های که از طرف بانک‌ها برای جهت پرداخت قسط وام‌ها ارسال می‌شود گفت: ارسال پیامک بانک‌ها بر اساس سامانه کشوری انجام می‌شود.

وی همچنین در خصوص دریافت بیمه بیکاری گفت: تا صبح امروز ۹۲۴۸ نفر در کرمانشاه ثبت نام کردند و این کار به طور جدی رصد می‌شود.

برای حمایت از اصناف تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم

حاتمی سال ۹۹ سال را سختی برای اقتصاد کشور عنوان کرد و بیان داشت: حوزه اصناف و خدمات ضربات زیادی را متحمل شدند و باید برای حمایت آنها تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

وی اظهار داشت: بحث تأمین ماسک واحدهای صنفی در دستور کار قرار دارد و در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز در این جلسه به آثار اقتصادی بحران کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در این مسیر با تعطیل شدن بازار بیشترین مشکلات برای اصناف به وجود آمد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: در این شرایط نباید صحنه را خالی کنیم و باید کمک کنیم تا بازار در جهت تصمیمات ستاد کرونا حرکت کند.

این مسئول با بیان اینکه اتحادیه‌های صنفی به صورت خودجوش تا ۲۳ فروردین کسب و کار خود را تعطیل کردند بیان داشت: بر این اساس جا دارد نسبت به بیمه تأمین اجتماعی، پرداخت مالیات اصناف تمهیدات لازم صورت بگیرد اما مشاهده می‌شود هرکدام از بانک‌ها برای استمهال به نحوی عمل می‌کنند و مردم را سردرگم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اشتغال کشور را بازاریان تشکیل می‌دهند، گفت: در این راستا مهم‌ترین اولویت کمک به اقتصاد کشور است و باید با کمک بخش خصوصی بتوانیم آثار ناشی از این بیماری را بر اقتصاد کشور از بین ببریم.

کاشفی ادامه داد: اگر چه این بیماری نتوانسته در بخش صنعت و کشاورزی تا این لحظه اثرگذار باشد اما اگر انسداد مرزها ادامه داشته باشد به طور حتم سطح تقاضای کالا کاهش می‌یابد و بخش کشاورزی و صنعت نیز متضرر می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه عمده خسارت ناشی از ویروس کرونا را در بخش گردشگری و اصناف عنوان کرد و اظهار داشت: در این روزها فروش کالا از طریق فضای مجازی افزایش چشمگیر داشت که متأسفانه سهم استان کرمانشاه از این میزان بسیار کم است.

وی خاطر نشان کرد: به جهت سلامت فعالان اقتصادی کارت بازرگانی را به صورت خودکار تا پایان خرداد ماه تمدید کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1401560
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.