دکتر محمد ابراهیم شکیبا روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون از مجموع ۵۷۱ هزار خانوار کرمانشاهی ۵۰۹ هزار خانوار معادل ۸۹ درصد خانوارهای استان توسط کارشناسان مرکز بهداشت کرمانشاه غربالگری کرونا شده اند.
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: در زمینه غربالگری فردی نیز تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار کرمانشاهی معادل ۹۴ درصد جمعیت استان مورد غربالگری قرار گرفتند.
شکیبا با بیان اینکه کار غربالگری بیماری کرونا در شهرستان ها به اتمام رسیده است، گفت: تنها بخشی از غربالگری در شهر کرمانشاه باقی مانده است که به زودی آن نیز به اتمام می‌رسد.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد استانی مقابله با کرونا پس از پایان دوره نخست غربالگری، به‌سرعت دوره دوم غربالگری مردم استان آغاز می‌شود تا بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شوند.
شکیبا توضیح داد: در طرح غربالگری چنانچه افراد دارای علائم بیماری کرونا باشند آموزش های لازم به آنها توسط کارشناسان بهداشت به صورت تلفنی داده خواهد شد و در صورت نیاز به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می شوند.
وی افزود: از ۲ روز گذشته علاوه بر بیماران حاد بستری شده، روند انجام تست کرونا از افراد مشکوک و مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز ۱۶ ساعت نیز گرفته خواهد شد.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه مردم می توانند به منظور شرکت در طرح غربالگری در سامانه www.salamat.gov.ir علائم خود را ثبت کنند، گفت: از هم استانی های عزیز تقاضا داریم که در صورت مشاهده شماره تلفن ۴۰۳۰ بر روی تلفن های خود به پرسش‌های همکاران ما پاسخ دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.