کرم محمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا دالاهو، افزود: با دستور استاندار کرمانشاه مدیران در ایام تعطیلات نوروز باتوجه به بحران بیماری ویروسی کرونا تعطیل نیستند و خدمات رسانی به مردم ادامه دارد.

وی اظهارداشت: شهرستان دالاهو تاکنون موردی از ابتلای به بیماری ویروسی کرونا نداشته و این مرهون همکاری مردم و مشارکت معتمدان و متنفذان و لغو آیین ها و تجمعات بوده است.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: ضدعفونی و گندزدایی محلات و خیابان ها و مکان های عمومی، تعطیلی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که بنا به صلاحدید بهداشت و درمان می توانست عامل انتشار ویروس کرونا باشد و توجه مردم به آموزش های بهداشتی از دلایل موفقیت این شهرستان در بحث پیشگیری از ویروس  کرونا است.

محمدی ادامه داد: احتمال بازگشت جمعی از مردم دالاهو به منطقه وجود دارد که این بازگشت و دید و بازدیدها شهرستان را دستخوش تغییر کرده از این رو مردم خود با مدیریت کنند تا سفرهای نوروزی فرزندان و اقوام خود را به بعد از فروردین ماه به تعویق اندازند.

او گفت: مردم، فعالان رسانه و فضای مجازی این مساله را جدی بگیرند و از همشهریانمان مصرانه می خواهیم تا عیدی ما را در عدم بازگشت به شهرستان در ایام عید بدانند.

وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات شهرداران و بخشداران مکلف به تداوم ضدعفونی و گندزدایی کردن محیط های شهری و روستایی هستند.

دالاهو در غرب کرمانشاه بیش از ۴۵ هزار تن جمعیت دارد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هفت نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۵۲ نفر رسید که ۱۳ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز چهارشنبه (۲۸ اسفند) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۷۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۶۱۱ نفر از آنان ترخیص شده اند.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۲۳ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: براساس آمار ۶۹ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۱۱ نفر در اسلام آبادغرب، ۳۲ نفر در سنقر، ۱۸ نفر در کنگاور، پنج نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، ۶ نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، ۲ نفر در پاوه و سه نفر در سرپل ذهاب به کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.