حسن عزیزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برای پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت مراجعه کنندگان بسیاری از خدمات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه به صورت غیرحضوری و بر پایه اینترنت انجام می شود.
وی با بیان اینکه احتمال بیکار شدن برخی از کارگران را در این ایام وجود دارد، گفت: کارگرانی که در این مدت از کار بیکار شده اند می توانند به صورت غیرحضوری او از طریق سایت برای برقراری بیمه بیکاری خود اقدام کنند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه افزود: متقاضیان به منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری کارگران مشمول به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
عزیزی توضیح داد: با وجود شیوع کرونا در سطح استان بسیاری از کارگاه‌های تولیدی ضمن رعایت نکات بهداشتی و اصول ضد عفونی، روند فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه در این ایام با موج بیکاری کارگران در کرمانشاه روبرو نشدیم، گفت: در روزهای گذشته مراجعه کنندگان ما برای برقراری بیمه بیکاری تعدادی از کارگران رستوران‌ها و مراکز گردشگری بودند که به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی واحدها از کار بیکار شده اند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه کرونا تاثیر چندانی در نرخ بیکاری کرمانشاه نخواهد داشت، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده نرخ بیکاری کرمانشاه باید تا پایان سال ۹۸ سه درصد کاهش پیدا کند، که این رقم در پایان فصل پاییز محقق شد.
عزیزی افزود: باید منتظر بمانیم تا مرکز آمار ایران با جمع‌بندی میزان اشتغال کرمانشاه در فصل زمستان آمار بیکاری یک ساله این استان را اعلام کند؛ با این حال براساس برآوردهای انجام شده به نظر نمی رسد که نرخ بیکاری کرمانشاه تغییر چندانی داشته باشد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال ۱۶.۳ درصد بوده در حالی که ۱۵۰ هزار بیکار در استان وجود دارد و سالانه هفت هزار و ۵۰ نفر نیز به این افراد اضافه می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علدم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۱۱۵ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که ۱۰ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۱۳ هزار ۹۳۸ و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۷۲۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و چهار هزار و ۷۹۰ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.