«هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در نشست ویدیو کنفرانس با وزیر بهداشت و رییس ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با بیماری کرونا در استان، افزود: به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد می‌کنیم در دستورالعملی محدودیت مسافران را از شهر مبداء و به ویژه کانون‌های کرونا اعمال و اجازه خروج و حرکت به سمت دیگر استان‌ها داده نشود.

وی در ادامه از زحمات، ایثار و تلاش جامعه پزشکی و پرستاری کشور تشکر کرد و اظهار داشت: دلسوزان و تلاشگران عرصه خدمت‌رسانی در استان کرمانشاه نیز بسیار فعال و موثر کار کرده‌اند و زحمات این عزیزان شایسته تقدیر است.

استاندار کرمانشاه افزود: راه اندازی استودیو سلامت برای گسترش آموزش و اطلاع‌رسانی شفاف و آنلاین سبب مشارکت بیشتر مردم شد و به عنوان یک تجربه موفق به دیگر استان‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.

وی از همراهی و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی برای پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه نقشه راه پیشگیری و مقابله با کرونا و وظایف دستگاه های اجرایی در استان مشخص و تدوین شده و امیدواریم با مشارکت مردم این اقدامات سبب کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری شود.

استاندار کرمانشاه از تلاش و همکاری موثر نهادهای نظامی و انتظامی، سازمان‌های مردم نهاد، نیروهای جهادی، اصناف و بازاریان نیز تشکر کرد و گفت: اکنون ١٠ واحد صنعتی در کرمانشاه با تغییر خط تولید در حال تولید و تأمین اقلام بهداشتی، ضدعفونی دست و سطوح در استان هستند.

وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز در این نشست از اقدامات انجام شده در استان کرمانشاه تشکر و با پیشنهاد بازوند مبنی بر اعمال محدودیت‌های ترافیکی در شهرهای مبداء و کانون‌های کرونا موافقت کرد.

سعید نمکی افزود: مهندس بازوند استاندار کرمانشاه در هر جایی که فعالیت داشته منشاء اثربخشی، تحول، خیر و برکت بوده و پیشنهاد ایشان روز شنبه در ستاد ملی مصوب و ابلاغ خواهد شد و اجازه خروج شهروندان را از شهرهای مبداء نخواهیم داد.

رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا به پیش‌بینی‌های انجام شده برای تأمین دارو نیز خبر داد و تأکید کرد: داروهای مورد نیاز را پیش بینی کرده‌ایم و کمبود دارو نداریم و نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۵۹ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و هفت نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور ظهر چهار شنبه ۹ هزار و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۹۵۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به ۱۱۳ گسترش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.