حمید قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موضوع باید به تشخیص پزشک معالج برسد و پس از تائید تا زمانی که فرد بیمه شده در دوران استراحت قرار دارد از غرامت و دستمزد بهره مند خواهد شد.

وی ادامه داد: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری تا زمانی که بیمه شده قادر به انجام کار نباشد تداوم خواهد یافت.

قاسمی تصریح کرد: براساس ضوابط جاری سازمان تامین اجتماعی، استراحت های پزشکی بیمه شده در مراجع معتمد پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور مساعدت با افراد بیمار بیمه شده و صیانت از سلامت آنها معرفی این افراد به مراجع پزشکی معتمد انجام نخواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه یادآوری کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته شعب تامین اجتماعی سراسر استان متشکل از ۱۸ شعبه، هفت کارگزاری و ۲ شعبه موقت بدون تشریفات مقرر نسبت به پذیرش استراحت پزشکی بیمه شدگان و صدور سند پرداخت اقدام می کنند.

وی همچنین از تمدید دفترچه بیمه افراد تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: آنهایی که اعتبار دفترچه اشان بهمن و یا اسفند امسال به اتمام رسیده تا پایان فروردین ۹۹ نیازی به تمدید آن ندارند.

قاسمی یادآوری کرد: هم اکنون ۷۶۸ هزار و ۵۶۲ نفر در استان زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که حدود ۳۹ درصد جمعیت ۲ میلیون نفری کرمانشاه را شامل می‌شوند.

وی اظهارداشت: از مجموع افراد زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی استان ۲۴۸ هزار و ۵۵۳ نفر بیمه شدگان اصلی هستند و بقیه افراد تبعی تحت پوشش به حساب می آیند.

قاسمی همچنین در پایان تعداد مستمری بگیران اصلی و تبعی اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه را ۱۲۱ هزار و ۷۰۷ نفر ذکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.