رستگار یوسفی عصر روز جمعه در جلسه فوق العاده مبارزه بابیماری ویروس کرونا که با حضور مسوولان و جمعی از روحانیون در شبکه بهداشت و درمان جوانرود برگزار شد، افزود: به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا آیین های دینی و مذهبی و تجمع های غیرضروری در این شهرستان تعطیل شده است.

وی اظهار داشت: بیشتر قهوه خانه ها، رستوران ها، قلیان سراها، سویت ها و مهمانسراهای ادارات و نهادها هم تعطیل شده اند.

یوسفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا بیماری ناشناخته ای است و هر روز چهره خاصی از خود نشان می دهد لذا لازم است روحانیون و امامان جمعه و جماعات اهمیت موضوع را برای مردم بیشتر تشریح کنند.

وی یادآورشد: تنها راه پیشگیری از این بیماری در خانه ماندن و رعایت موارد بهداشتی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان جوانرود نیز گفت: برای پیشگیری از بیماری کرونا اقدامات چشمگیری دراین شهرستان انجام گرفته و مردم و مسوولان در این راستا سنگ تمام گذاشته اند.

دکتر مولود حسینی افزود:مهمترین اقدامات فرهنگ‌سازی، آموزش‌های چهره به چهره، ضدعفونی خیابان ها، تعطیلی آیین های دینی و مذهبی، تعطیلی اماکن عمومی، رستوران ها، قهوه خانه ها و قلیان سراها است.

وی با بیان اینکه مردم نباید به هشدارهای بهداشت و درمان بی تفاوت باشند، اظهارداشت: ویروس کرونا بیماری ناشناخته ای است که هر روز چهره خاصی از خود نشان می دهد و اگر مردم نسبت به آن بی تفاوت باشند خطرپذیری آن در جامعه بیشتر خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان جوانرود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به مرحله هشدار رسیده ایم از مردم انتظار داریم هشدارهای بهداشت و درمان را جدی بگیرند.

فرمانده انتظامی جوانرود هم گفت: همکاری با شبکه بهداشت و درمان برای پیشگیری از بیماری ویروس کرونا از اولویت های نیروی انتظامی است که در این راستا تمام تلاس خود را به کار گرفته ایم.

سرهنگ هوشنگ مبارکی افزود: روشنگری روحانیون برای اقناع مردم در رابطه با خطرهای بیماری کرونا ضروری است.

فرمانده سپاه ناحیه جوانرود نیز گفت: ما به هشدارهای شبکه بهداشت و درمان لبیک می گوییم.

سرهنگ ابوذر انوری با اشاره به تعطیلی مغازه ها و لطمه به اقتصاد اقشار آسیب‌پذیر جامعه افزود: استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه ضروری است.

امام جمعه و شورای افتای شهرستان جوانرود نیز از تعطیلی نمازهای جمعه و جماعات خبر دادند و اعلام کردند به غیر از گفتن اذان مساجد نیز تعطیل است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.