فرماندار کرمانشاه روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا که در سرسرای فرمانداری برگزار شد؛ از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری در گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، محله ها، خیابان های سطح شهر کرمانشاه تقدیر کرد و برانسجام، هم افزایی و یکپارچگی ارگان ها و دستگاه ها برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

فضل الله رنجبر با استقبال از پیشنهاد تقسیم منطقه ای شهر بین ارگان ها مختلف (سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و شهرداری) برای گند زدایی معابر، محل ها و خیابان های سطح شهر گفت: همه ارگان ها و دستگاه های ذی ربط در مبارزه با ویروس کرونا باید براساس برنامه تقسیم بندی که شهرداری کرمانشاه طبق نقشه شهری ارایه می کند و با محوریت و نظارت دقیق و شدید علوم پزشکی کرمانشاه به ضدعفونی شهر بپردازند.

وی ضدعفونی و گند زدایی هر روزه ارگان های مانند دادگستری که روزانه بیش از ۶ هزار نفر مراجعه کننده دارد را از اولویت های مهم دانست و اضافه کرد: هر روز باید در ۲ تا سه نوبت اماکن عمومی و شلوغ مانند پایانه های کاویانی، راه کربلا، اتوبوس رانی شهر، محل تعویض پلاک، دادگستری و محوطه بیمارستان ها ضدعفونی شود.

رنجبر در ادامه بااشاره به شغل هایی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند، گفت: نانوایی ها اماکن مهم و بااهمیتی برای سلامت و بهداشت مردم است که نظارت ویژه ای می طلبد و باید حتما صاحبان نانوایی ها در خبازی حضور داشته باشند و کسی که پول را از مردم می گیرد و باقی‌مانده پول را پس می دهد با دستکش و جدا از شاطر و کمک او باشد و همه نکات بهداشتی با سخت گیری رعایت بشود خبازی که رعایت نکرد تعطیل شود.

وی تامین سلامت مردم را از همه چیز مهم تر دانست و برنظارت شدید رعایت نکات بهداشتی در قصابی ها تاکید کرد و افزود: قصاب ها باید حتما دستکش و ماسک داشته باشند و کسی که پول از مردم می گیرد باید جدا از کسانی باشد که گوشت را تحویل مردم می دهد.

رنجبر همچنین از هیات بازرسی اصناف و تمام اتحادیه ها؛ بازرسان علوم پزشکی و دام پزشکی خواست نظارت ها را شدت ببخشند و بدون هیچ اغماضی واحدهای تجاری که نکات بهداشتی را رعایت  نمی کنند پلمب کنند زیرا  سلامت مردم بسیار مهم است و شوخی بردار نیست.

با ذبح زنده در معابر به شدت برخورد می‌شود

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ ذبح گوسفند و مرغ در برخی از مناطق شهری کرمانشاه گفت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت در راستای حفظ سلامت مردم ذبح در سطح معابر و خیابان ها ممنوع است و با خاطیان برخورد خواهد شد.

رنجبر از اداره دامپزشکی خواست به همراه تیم های نیروی انتظامی به شدت با ذبح غیربهداشتی در سطح شهر برخورد کنند و اجازه ندهند سلامت مردم به خطر بیفتد.

وی با بیان اینکه به امید خدا کرونا را شکست خواهیم داد از ارگان ها خواست از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنند و همه با هماهنگی شهرداری و علوم پزشکی و براساس کار کارشناسی شده اقدام کنند تا نتیجه مطلوب گرفته شود.

در این جلسه همچنین با تاکید بر شفاف سازی و پاسخگویی به مردم، بر نظارت بر سایت ها و فضای مجازی در راستای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی تاکید شد.
شهر کرمانشاه نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.   

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون پنج نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۹۷۸ نفر است که ۱۷۵ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۵۴ نفر هم فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.