کار رای گیری در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی از بین ۱۳۴ نامزد باقی مانده آغاز شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کرمانشاه یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای امروز آرای مردم این استان را جمع آوری می کنند که از این تعداد ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.

یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی (کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

۳۲ هزار نفر انتخابات را در کرمانشاه برگزار می‌کنند

براساس اعلام استاندار کرمانشاه ۳۲ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در استان برعهده دارند.

«هوشنگ بازوند» به ایرنا افزود: امروز با حضور پرخیر و برکت مردم شاهد برگزاری انتخابات خوبی در سایه سلامت و بی طرفی کامل با عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی خواهیم بود.

وی با تاکید بر این نکته که انتخابات برای کشور عزت‌آفرین و عظمت‌آفرین است افزود: هرچه میزان مشارکت بالا باشد مجلس قوی‌تری شکل خواهد گرفت و یک مجلس قوی موجب تقویت اقتدار نظام اسلامی را فراهم خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر این موضوع که دشمنان با دقت انتخابات را رصد می کنند، گفت: هر چه مشارکت مردم باشکوهتر و حداکثری باشد موجب عزت نظام می شود و دشمنان را ناامید و سرخورده و مایوس می کند.

هزار بازرس بر انتخابات نظارت می کنند

رییس هیات بازرسی یازدهمین دوره انتخابات کرمانشاه نیز با بیان اینکه بیش از هزار ناظر بر این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه نظارت می کنند، گفت: برای هر صندوق سیار و ثابت در مناطق دورافتاده یک بازرس و برای هر سه صندوق دیگر یک بازرس فعالیت خواهد کرد؛ همچنین در شعب حساس و مکان هایی که با ازدحام جمعیت روبه رو هستیم بازرسان به صورت دائم حضور خواهند داشت.

«افشین کریمی» به ایرنا افزود: به ازای هر ۱۰ بازرس یک سربازرس نیز انتخاب شده و حراست از صندوق های رای را تحت نظر دارد، علاوه بر این در هر شهرستان هم یک بازرس ویژه تعیین شده که تعداد بازرسین ویژه در حوزه انتخابیه کرمانشاه پنج نفر است.

پنج هزار پلیس در کرمانشاه به انتخابات کمک می‌کنند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز از آمادگی پلیس برای کمک به برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم تامین نظم و امنیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان برعهده دارند.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» در گفت وگو با ایرنا، تامین نظم و امنیت انتخابات را براساس قانون بر عهده نیروی انتظامی دانست و گفت: امسال سی و هشتمین انتخابات را در کشور برگزار می‌کنیم و نیروی انتظامی براساس ضوابط، قوانین و مقررات تاکنون به خوبی به رسالتش عمل کرده و اجازه وارد شدن خدشه‌ای به انتخابات را نداده است.

وی با بیان اینکه ناجا پیش‌بینی‌های لازم را برای تامین نظم و امنیت شعبات اخذ رای در استان را کرده است، افزود: از ظرفیت نیروی انتظامی، مرزبانی و اگر هم لازم باشد از ظرفیت سپاه و بسیج برای تامین نظم و امنیت شعبات اخذ رای در استان استفاده می‌کنیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.