به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمانشاه، سجاد طاهری اظهار داشت: به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت خواهد شد.

وی مبلغ تسهیلات پرداختی به هریک از مستمری بگیران را ۳۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این تسهیلات بدون قرعه کشی و بی نیاز از هرگونه تضامین که در فرآیندهای بانکی رایج و مرسوم است به مستمری بگیرانی که پنج سال سابقه دریافت مستمری نزد صندوق دارند و حداقل مبلغ مستمری ماهیانه آنها سه میلیون ریال است، پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه بیان داشت: حدود ۳۳۳ خانوار از مستمری بگیران تحت پوشش صندوق در استان از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه به برکت انقلاب و خون شهدا امروز در ایران اسلامی شهدا شاهد خدماتی هستیم که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ارائه نمی‌شود، گفت: موضوع بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از این خدمات ارزشمند در حوزه اقتصادی و اجتماعی به روستاییان و عشایر است.

وی ادامه داد: امروز روستاییان و عشایر و کشاورزان که نقش عمده و بزرگی در تولید و اقتصاد کشور دارند همانند سایر اقشار و کارکنان دولت، با حمایت‌های بی سابقه نظام که پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه سالیانه این اقشار را به عنوان کارفرما تقبل کرده، با حفظ عزت و کرامت انسانی به افتخار بازنشستگی نائل آمده و از خدمات نظام تأمین اجتماعی با کمترین هزینه بهره‌مند می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمانشاه قریب ۷۶ هزار و ۵۰۰ خانوار کشاورز، روستایی و عشایری تحت پوشش خدمات و حمایت‌های این صندوق قرار دارند، گفت: ضریب نفوذ بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان کرمانشاه بسیار بالاتر از متوسط کشوری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه شهرستان‌های قصرشیرین، دالاهو، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، کرمانشاه، کنگاور، صحنه، سنقروکلیایی، روانسر، هرسین، پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی را به ترتیب دارای بالاترین و کمترین ضریب نفوذ بیمه اجتماعی در استان عنوان کرد و ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر حتی در آخرین رتبه بندی شهرستان‌های استان بالاتر از متوسط کشوری است و این نوید خش آینده روشن در حوزه شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان کرمانشاه است.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۷۶ هزار و ۵۰۰ خانوار در استان تحت پوشش خدمات این صندوق قرار دارند و از این تعداد قریب دو هزار خانوار بصورت ماهیانه حقوق و مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1352965
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.