محمودرضا نیازی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تمام نازل‌های سوخت مایع در طول سال حداقل ۲ مرتبه به صورت دوره‌ای زیرنظارت و آزمون قرار می‌گیرند تا از هرگونه تخلف و ضرر و زیان از نظر کمی (کم فروشی) برای مصرف کننده جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت بنزین در ماه‌های اخیر و همچنین نزدیک شدن به ایام عید نوروز این اداره کل در راستای اجرای وظایف نظارتی خود و همچنین صیانت از حقوق مصرف کنندگان طرح تشدید نظارتی بر نازل‌های عرضه سوخت مایع درکل استان خواهد داشت.
نیازی ادامه داد: طی ماه گذشته بیش از  ۳۰۰ بازرسی و آزمون از نازل‌های سوخت بنزین ،نفت گاز و نفت سفید در جایگاه‌های عرضه سوخت سطح استان به صورت تصادفی انجام پذیرفت که هیچ‌گونه عدم انطباقی در آزمون این نازل‌ها مشاهده نشده است.
وی یادآور شد: در استان کرمانشاه ۱۱۸ جایگاه فعال عرضه سوخت مایع که دارای قریب ۱۰۵۰ نازل سوخت می‌باشند، وجود دارد و تمامی نازل‌ها، علاوه بر نظارت ماهیانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، به صورت دوره ای توسط کارشناسان اداره کل استاندارد آزمون و در صورت تایید نازل، برچسب صحت عملکرد استاندارد دریافت می‌کنند.
نیازی که روز گذشته در جایگاه‌ عرضه سوخت میدان فردوسی شهر کرمانشاه از نزدیک فرآیند بازرسی کارشناسان دیدن کرد و در گفت وگو و تبادل نظر با مردم حاضر گفت: هنگام استفاده از نازل‌های عرضه سوخت مایع بنزین وگازوییل در جایگاه‌ها به برچسب صحت عملکرد آزمون نازل توسط اداره کل استاندارد توجه داشته و در صورت نداشتن این برچسب و یا مشاهده کم فروشی، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و یا شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به اطلاع این اداره کل برسانند تا در اسرع وقت موضوع بررسی و نتیجه به اطلاع شاکی خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.