سرهنگ علی حیدرنژاد روز دوشنبه در یادواره شهدای اصناف کنگاور در سرسرای علامه طباطبایی این شهر، با اشاره به حضور پررنگ جوانان کنگاوری در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: ۳۶ شهید از عملیات مرصاد از خطه کنگاور بودند و این عظمت و اقتدار جایگاه شهید و شهادت از نگاه مردمان این دیار را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه این شهرستان ۴۲۰ شهید گلگون کفن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۰ شهید مربوط به جامعه اصناف و بازاریان است.

وی افزود: عظمت کاری که فرزندان دلاور این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند، باهیچ کار دیگری برابری نمی کند و هر چقدر که بتوانیم حماسه رشادت ها و فداکاری‌های شهیدان را به جوانان انتقال دهیم، باز هم حرفهای ناگفته فراوانی باقی می ماند.

حیدرنژاد جایگاه شهدا را بسیار رفیع دانست و گفت: وظیفه تمامی مردم است تا در جهت انعکاس شعاع نور تفکر آن بزرگ مردان به نسل جوان تلاش کنند.

وی اظهار داشت: راهی که شهدا رفتند، همانا پا گذاشتن در مسیر ایثار، تفکر، ایمان، کمال و رسیدن به معبود بود که البته قدم نهادن در چنین مسیری، لیاقت میخواهد و اگر هر کدام از ما بتوانیم ذره ای از راه آن بزرگواران را ادامه دهیم بازهم معنا و مفهوم سختی هایی را که شهیدان در این راه متحمل شدند، درک نخواهیم کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور در خاتمه اظهار داشت: همانگونه که می دانیم خانواده بزرگ اصناف نیز، دوشادوش دیگر مردم کشورمان در براندازی حکومت پهلوی و هشت سال دفاع مقدس، شهدای گرانقدری را تقدیم آزادی، استقلال و سربلندی کشور کرده است که از آن عزیزان، یادگاران با ارزشی به جا مانده اند که امروز در عرصه های مختلف سازندگی کشور، همچون نگینی درخشان، خودنمایی می کنند.

شهرستان کنگاور با ۸۱ هزار نفر جمعیت در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.