به گزارش خبرنگار مهر، حسین‌تاریخی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع «نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب با محوریت بیانه گام دوم انقلاب» برگزار شد، اظهار داشت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های ما در دهه فجر امسال برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب است که در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برپا می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: امروز دشمنان سرمایه گذاری‌های هنگفتی می‌کنند تا جوانان و دانش آموزان را نسبت به انقلاب دچار شبهه شوند لذا این نمایشگاه‌ها از سال ۹۱ برای مقابله با هجمه‌های دشمن در مدارس شکل گرفت.

این مسئول ایجاد جوشش و رویش در دانش آموزان را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در مدرسه انقلابی میدانی را طراحی کردیم که دانش آموزان بتوانند انقلاب اسلامی را روایت کنند.

تاریخی دانش آموزان را پرچم‌داران توانمند و قدرتمند کشور معرفی کرد و بیان داشت: امسال در ۴ هزار مدرسه در مقاطع متوسطه دوم، در ۳۲۰ شهرستان یعنی حدود ۳۳ درصد مدارس در سراسر کشور نمایشگاه انقلاب را دایر کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ۱۴ هزار مدرسه در مقطع متوسطه، دفتر انجمن اسلامی دایر است که برنامه‌های محوری از جمله مدرسه انقلاب، جشنواره رسانش، لشکر فرشتگان، همکلاسی آسمانیی و خیمه‌های معرفت را برگزار می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از راه اندازی ایستگاه تریبون آزاد در نمایشگاه‌های کشور خبر داد و افزود: دانش آموزان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در این ایام مطرح و توسط روحانیون و مربیانی که به کار گرفته شده‌اند شبهات خود را پاسخ بگیرند.

تاریخی اظهار داشت: همچنین به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با انقلاب در کنار نمایشگاه‌ها پویش سراسری کتابخوانی با عنوان کتاب انقلاب برگزار کردیم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما حفظ استقلال و ورود دانش آموزان به عرصه تمدن اسلامی است، عنوان کرد: دانش‌آموزان پایه در عرصه گفتمان‌سازی گذاشتند و امیدواریم با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب بتوانند مسیر درست را ترسیم کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1343202
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.