محسن رخصی روز پنجشنبه به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور در دفتر ایرنا مرکز کرمانشاه، با اشاره به ضرورت تعمیر و توسعه فضای جانبی مسکن برخی از خانوارهای زیرپوشش افزود: کمیته امداد همچنین امسال تعمیر هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان را در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد در مجموع امسال ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید، احداث و تعمیر مسکن مددجویان زیرپوشش استان کرمانشاه هزینه کرده است.

رخصی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به مناسبت دهه فجر ۲ میلیارد تومان به نوعروسان و زوج های جوان زیرپوشش، کمک هزینه ازداوج داده می شود.

او همچنین  به مناسبت دهه فجر و وجود مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف جامعه بیان داشت: بزودی۲ هزار خانواده جدید به خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد استان اضافه می شود.

رخصی، سرکشی از هزار خانوار زیرپوشش، برگزاری جشن های پیروزی انقلاب در۱۰ مرکز و کانون کمیته امداد استان، برگزاری نمایشگاه دستآورده های انقلاب اسلامی، حضور تمام روسا و مدیران کمیته امداد در بیش از ۱۰۰ مسجد در سطح استان برای انجام دیدار چهره به چهره با مردم، برگزاری کارگاه های انگیزیشی، مشارکت در برگزاری جشن‌های عمومی پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن، خطبه های نماز جمعه در همه شهرستان ها را از دیگر برنامه های کمیته امداد در دهه فجر اعلام کرد.

مدیر کل کمیته امداد کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتبارات این نهاد از شهریورماه اختصاص می یابد، گفت: کمیته امداد از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۱۰ طرح اشتغالزایی با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در استان اجرا کرده است.

رخصی با بیان اینکه کمیته امداد ۱۲۰ نوع خدمت و فعالیت برای افراد زیرپوشش ارایه می دهد که مهم ترین و موثرترین آن اشتغالزایی است، اظهار داشت: کمیته امداد از فروردین ماه امسال تاکنون هزار و ۴۱ نفر از مددجویان این نهاد را به کارگاه ها، موسسات مالی و بنگاه های تولیدی برای اشتغال معرفی کرده است.

او اضافه کرد: کمیته امداد استان بانک اطلاعاتی کامل و دقیقی از مددجویان جویای کار زیرپوشش دارد و به همین دلیل افراد موردنیاز کارگاه ها، بنگاه های تولیدی با تخصص و مهارت معرفی می کند و صاحبان کارگاه ها می توانند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و یا معافیت ۲ ساله بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند زیرا کمیته امداد به جای آنها پرداخت می کند.

وی آموزش و مهارت آموزی مددجویان جویای کار را از برنامه های مهم اشتغال زایی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: کمیته امداد از اول سال جاری تاکنون سه هزار و ۶۵۱ نفر را برای آموزش مهارت آموزی به مراکر فنی حرفه ای دولتی و خصوصی معرفی کرده و همه هزینه آموزشی آنها را پرداخت می کند.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه با اشاره به نرخ بسیار پایین بیکاری استان همدان که همسایه کرمانشاه است، یکی از مهم ترین عوامل نرخ بالای بیکاری کرمانشاه را فرهنگ ضعیف کار عنوان کرد و به همین دلیل از برگزاری متعدد کارگاه‌های آموزشی- انگیزیشی برای تقویت فرهنگ کار، تلاش و کوشش در بین مددجویان توسط کمیته امداد خبر داد.

رخصی  همچنین از پرداخت ۴۰ میلیارد تومانی وام قرض الحسنه کارگشایی به پنج هزار مددجو در سال جاری خبر داد و بیان داشت: وام های قرض الحسنه صندوق  امداد ولایت کمیته امداد بدون سود است و در راستای کمک به مددجویان نیازمند پرداخت می شود.

پویش جذب ۲۵ هزار حامی محسنین ایتام

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پویش جذب ۲۵ هزار حامی برای فرزندان محسنین و ایتام کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۱ هزار حامی و خیر از هفت هزار یتیم استان حمایت می کنند که به طور میانگین ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان به حساب هر یتیم واریز می شود.

به گفته این مقام مسوول، در طرح حامی فرزندان محسنین و ایتام، افراد حامی خود مستقیم پول را به حساب آنها واریز می کنند و کمیته امداد فقط معرفی کننده و ناظر است.

رخصی این روش را بهترین مکانیسم برای جذب اعتماد و اطمنیان خیران در راستای کمک به فرزندان محسنین و ایتام دانست و ابراز امیداواری کرد که مردم خیر و نوع دوست کرمانشاه از این پویش بسیار با اهمیت استقبال کنند.

 رخصی در پایان گفت: هم اکنون ۷۸ هزار خانوار با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.