«مهدی غلامیان» روز سه شنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح مهارت آموزی که با حضور نمایندگان نیروهای مسلح استان در سرسرای جلسات ستاد فرماندهی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این طرح قرار است با ابلاغ دفتر رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری وزارت کشور در سطح استان های کشور برگزار و تلاش می کنیم تا در آینده این مقدار افزایش یابد.
وی ادامه داد: این طرح در راستای تربیت نیروی ماهر کار و کاهش نرخ بیکاری در سال های آتی که همواره مورد تاکید مسئولان نظام و خصوصا رهبر معظم انقلاب قرار داشته اجرا می شود.
 غلامیان افزود: طبق هماهنگی های انجام شده قرار است تسهیلاتی نیز برای افرادی که مهارت های لازم را فرا گرفته اند در راستای راه اندازی کسب و کار پرداخت شود.
 نماینده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه از ارایه آموزش های مهارت عمومی به سربازان وظیفه در دوران آموزشی خبر داد و گفت: این دوره آموزشی که از سال آینده اجرایی می شود شامل آموزش های هلال احمر، کسب و کار و مهارت های مالی شده و به میزان ۱۰۰ ساعت ارایه  می شود.
 وی گفت: با این کار سربازان وظیفه پس از پایان دوره آموزشی و حضور در یگان، تنها آموزش های تخصصی را فرا خواهند گرفت.
غلامیان در عین حال یکی از چالش های موجود در ارایه اموزش های مهارتی به سربازان را عدم تمایل آنها به حضور در این دوره ها ذکر کرد و گفت: باید برای آنها ویژگی های اجرای این طرح و منافعی که می تواند پس از پایان دوره خدمتی برایشان داشته باشد، تشریح شود.
 این مقام مسوول ادامه داد: در این خصوص فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح نیز می توانند نقش موثری در تشویق و ترغیب سربازان وظیفه برای حضور در طرح مهارت آموزی داشته باشند.
 وی گفت: در گام بعدی دنبال این هستیم که با همکاری دولت طرح مهارت آموزی را در مدارس و دانشگاه های کشور نیز اجرایی کنیم.
 غلامیان همچنین در پایان گفت: حق الزحمه ای نیز از طرف ستاد کل نیروهای مسلح برای مربیانی که در اجرای این طرح همکاری می کنند در نظر گرفته شده است.
 نماینده قرارگاه مهارت اموزی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین پیش از آغاز جلسه با سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز دیدار و جزییات اجرای طرح را بیان کرد.

طرح مهارت آموزی اثرات بسیار مطلوبی بر آینده سربازان خواهد داشت 
 معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه بااستقبال از اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه، گفت: اجرای مطلوب و کیفی این طرح اثرات بسیار مطلوبی را بر آینده و زندگی شخصی و اجتماعی این افراد خواهد داشت. 
 سرهنگ «رضا امانی» خاطرنشان کرد: موضوع مهارت آموزی کارکنان وظیفه توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ و مقرر شده در نیروهای مسلح کشور اجرایی شود.
 وی با اشاره به اثرگذار بودن اجرای این طرح در زندگی شخصی و اجتماعی سربازان، گفت: فرا گرفتن حداقل یک مهارت می تواند ورود آنها را به بازار کار در پایان خدمت تسریع ببخشد.
 سرهنگ امانی با بیان اینکه هم اکنون بسیار از سربازان دوران خدمت خود را به چشم یک تکلیف اجباری می نگرند، افزود: اجرای کیفی این طرح می تواند این نگاه را تغییر و باعث علاقه مندی جوانان برای انجام خدمت سربازی و کسب مهارت و فن باشد.
 معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: اجرای طرح مهارت اموزی می تواند استعداد سربازان را شکوفا کند تا بتوانند پس از پایان دوران سربازی و یا حتی در حین خدمت از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.
 وی همچنین با اشاره به فراگیر بودن اجرای طرح مهارت آموزی در نیروهای مسلح، گفت: فرماندهان باید تلاش کنند تا حداکثر کارکنان وظیفه در این طرح شرکت و حداقل یک حرفه را فرا گیرند.
 سرهنگ امانی در پایان از آمادگی کامل ستاد انتظامی استان کرمانشاه برای اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه این ستاد خبر داد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.