روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه روز شنبه به نقل از جبار تجری اعلام کرد: در سال ۱۳۸۵ در پی اختلاف خانوادگی یک قتل رخ می دهد که در آن قاتل، همسر سابق خود را به قتل می رساند.

وی ادامه داد: پرونده پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه در سال ۱۳۹۰ برای اقدامات سازش به شورای حل اختلاف (ستاد تالیف قلوب) ارجاع شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری افزود: در این چند سال، تلاش‌های فراوانی با مراجعه به خانواده مقتول و تقاضای گذشت صورت گرفت اما با موافقت اولیای دم مواجه نشد و آنان بر قصاص نفس محکوم علیه تأکید داشتند؛ با این حال در نهایت با پادرمیانی و تلاش های بی شائبه اعضای شورای حل اختلاف استان این کار میسر و اولیای دم با حضور در دفترخانه، رضایت خود را اعلام کردند.

به گفته او، قاتل هم پس از جلب رضایت و آزادی از زندان با ابراز ندامت و پشیمانی به آغوش گرم خانواده بازگشت.

تجری با تقدیر از اعضای شوراهای حل اختلاف استان، گفت: ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه طی ۹ ماه سپری شده از سال جاری ، از خزان ۲۰ باغ زندگی جلوگیری کرده است؛ یعنی ممانعت از فروپاشی حداقل ۲۰ خانواده با تصور و تجسم عواقب بسیار خطرناکی که فروپاشی و بی سرپرستی، یک خانواده را تهدید می کند.

او ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ سازی و ارایه آموزش های صحیح در خصوص راهکارهای کنترل خشم و مسائل حقوقی به شهروندان، شاهد کاهش نزاع و پیامدهای آن در جامعه باشیم.

به گزارش ایرنا، «ستاد تألیف قلوب» استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۳ و به ابتکار دادگستری استان با هدف رسیدگی به پرونده‌های مهم از جمله قتل تشکیل شده است.

تاکنون بیش از ۳۳۰ فقره پرونده قتل به ستاد تألیف قلوب ارجاع و ۱۱۶ فقره آن به صلح و سازش منجر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.