محمدابراهیم الهی تبار چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: آموزش و پرورش رشته های مدنظر و مورد نیاز استان را به دانشگاه های استان پیشنهاد دهند تا برای فعال سازی آنها اقدام شود.
وی به موضوع هدایت تحصیلی تاکید کرد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده و براساس نیازهای استان در اشتغال باید بیش از ۴۸ درصد دانش آموزان به سمت آموزشگاه های فنی و حرفه ای سوق دهیم.
معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تجمع دانش آموزان رشته تجربی اشتباه شده است گفت: شرایط امروز با این شکل است که دانش آموزان پس از انتخاب رشته تجربی از شانس کمتری برای حضور دانشگاه برخوردارند.
الهی تبار ادامه داد: آموزش و پرورش ظرفیت های شهرستان ها را مورد باز نگری قرار دهند تا در صورت لزوم برای ایجاد مدارس فنی و حرفه ای اقدام شود.
وی با تاکید بر تولید محتوا برای هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: باید در این زمینه با کمک رسانه ها و راه های آموزشی خانواده ها و دانش آموزان را نسبت به انتخاب رشته آگاه کنیم.
معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد: سوغ پیدا کردن دانش آموزان به رشته های فنی علاوه بر کاهش آمار بیکاری، تعداد نیروهای متحصص جامعه را نیز افزایش می دهد.
در ادامه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش کرمامشاخ نیز از ازدحام جمعیت دانش آموزان در رشته های تجربی خبر داد و گفت: این تجمع اصلا به نفع استان و دانش آموزان نیست.
مجید یزدان پناه همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه در مجموع رتبه های کنکور جایگاه مطلوبی ندارد، گفت: امسال در مجموع نمرات کنکور رتبه استان توانست به نسبت به سال قبل با سه پله ارتقا به جایگاه ۲۹ برسد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.