«بهرام درویشی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: این تعداد چاه غیرمجاز از ابتدای دی ماه در روستاهای چم بطان علیا و سلفی، هریل آباد، قره ولی، پاتیه، نجوبران و ظلم آباد شناسایی شدند.

وی افزود: گروه های بازرسی سازمان پس از طی مراحل قانونی و دریافت حکم قضایی با همکاری نیروهای انتظامی در روزهای گذشته اقدام به پلمب این چاه ها کردند.

مدیرعامل سازمان آب منطقه ای کرمانشاه تاکید کرد: برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز از آبخوان‌ها باعث تشدید روند افت منابع آب و مخاطرات زیست محیطی در دشت‌ها شده است.

درویشی با اشاره به اینکه بخش زیادی از کشاورزی به منابع آب زیرزمینی وابسته است، گفت: از این رو حیات کشاورزی در دست آب‌های زیرزمینی است و به همین منظور اجرای طرح هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی در قالب طرح تعادل بخشی منابع آبی و همچنین کنترل بهره‌برداری چاه‌های غیرمجاز که در دست اقدام قرار گرفته یکی از مهم‌ترین راهکارهای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب است.

وی تاکید کرد که روند برخورد قانونی با چاه‌های غیرمجاز در دستور کار و اولویت منابع آب استان کرمانشاه است.

۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه اسفند ماه سال گذشته از وجود ۶ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: از سال ۸۵ - ۱۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه شناسایی شده است که چهار هزار و ۲۹ حلقه آنها مسدود شده‌اند.

درویشی با بیان اینکه با انسداد چهار هزار و ۹۲ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان ۹۸ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است، اظهارداشت: بستن این چاهها در حال انجام است و مدت زمان پرکردن آنها بستگی به همکاری سیستم قضایی و اعتبارات مورد نیاز دارد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.