آیت‌الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع کرمانشاه با اشاره به عظمت خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش افزود: حاج قاسم سلیمانی در مدت ۲۲ سال حضور پربرکت در نیروی قدس سپاه، حقیقتا تحول بزرگی را در این نیرو ایجاد کرد و شخصیتی بود که چهل سال آرام نداشت و با همه وجود به اسلام و نظام خدمت کرد.

وی همچنین با اشاره به ملاقات اقشار مختلف مردم قم با مقام معظم رهبری اظهارداشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم فرمودند، حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع ارتش آمریکا، یک سیلی از طرف مردم ایران بود.

امام جمعه کرمانشاه افزود: باید به شکل همه جانبه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کنیم که شاخ آمریکا را در منطقه شکست، زیرا بعد از جنگ جهانی دوم کسی جرات چپ نگاه کردن به آمریکا را نداشت.

آیت الله علما اضافه کرد: تمام این موفقیت های بزرگ چند روز گذشته از برکت خون حاج قاسم سلیمانی است زیرا او شخصیتی فکور، خلاق، منطقی، عدم وابستگی به جناح های سیاسی، اخلاق مدار و حقیقتا مثال زدنی بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین افزود: حاج قاسم سلیمانی تمامی نقشه های شوم آمریکا در منطقه را باطل کرد، زیرا تفکر او مورد قبول عام و خاص بود و وحدت منطقه را در پی داشت.

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به سخنان امام راحل در سال ۱۳۴۲ تاکید کرد: امام در سال ۴۲ خطاب به شاه گفت: من به ماورالطبیعه اعتقاد دارم، لذا ما را از چه می ترسانی؟ زیرا اگر شهید شوم پیروزم، اگر هم بمانم باز پیروزی از آن اسلام است.

آیت الله علما در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه با بیان اینکه شهدای گرانقدر به مقام عینیت رسیده اند، زیرا در محضر خداوند هستند، افزود: شهدا جهادشان، زندگی شان و شهادتشان هدایت است، یعنی آن چیزی که خداوند همواره از ما می خواهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.