جعفر همتی روز سه شنبه در مراسم یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استانداری کرمانشاه بیان داشت: حاصل خون شهید سلیمانی مصوبه مجلس عراق برای بیرون رفتن نیروهای آمریکایی بود.

وی تاکید کرد: به خاطر خون شهید سلیمانی هم که شده است باید پای محور مقاومت با همه سختی بایستیم.

مشاور ارشد استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به همراهی ۱۳ ساله سردار قاآنی با شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: او بی شک جانشین شایسته‌ای برای شهید سلیمانی با همان ویژگی‌ها خواهد بود.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین صابری اراکی نیز با بیان اینکه جوانان ما به ترویج الگوهایی همانند سلمان فارسی نیاز دارند؛ گفت: تلویزیون ما امروزه بیشتر به بقالی شباهت دارد که تبلیغ چیپس و پفک می کند.

او ادامه داد: برای آنکه بتوانیم همانند حاج قاسم سلیمانی باشیم باید گام های مجاهدت را برداریم که اولین گام خواستن است؛ گام دوم نیز دانستن است و این مرحله نیازمند داشتن پیر راه همانند قرآن، اهل بیت، امام خمینی و مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام صابری در ادامه گام سوم مجاهدت در راه خدا را اقدام کردن بیان کرد و افزود: این راه نیز نیازمند داشتن الگو است و ما ایرانی ها نیز الگوی بزرگی مانند سلمان فارسی می توانیم داشته باشیم.

وی ویژگی بارز سلمان فارسی را از زبان امام جعفر صادق، داشتن اخلاص، فقیر نوازی و عاشق علم بودن عنوان و سردار شهید قاسم سلیمانی را صاحب این ویژگی ها بیان کرد.

این سخنران حوزوی در ادامه چهارمین گام مجاهدت در راه خدا را هزینه کردن دانست و گفت: با علی بودن هزینه می خواهد و مسوولی که می خواهد با علی باشد باید درِ اتاقش همیشه به روی مردم باز باشد.

حجت الاسلام صابری، هزینه حاج قاسم سلیمانی را در حدی دانست که شن های بیابان بیشتر از آسفالت خیابان ها او را می‌شناختند.

وی تاکید کرد: هزینه یعنی هر روز جلوی گلوله دشمن بودن و به دنبال مقام و عنوان نبودن است.

این سخنران کشوری حوزوی تاکید کرد: امروز شاهنامه را باید بروزرسانی و رستم ایران را شهید حاج قاسم سلیمانی معرفی کنیم.

حجت الاسلام صابری شهید سلیمانی را صاحب هر سه درجه جهاد اکبر به معنای مبارزه با نفس، جهاد اصغر به معنای مبارزه با دشمنان در میدان نبرد و نیز بالاتر از اینها جهاد کبیر معرفی کرد و افزود: جهاد کبیر یعنی انسان به گونه ای زندگی کند که به سمت و سویی که کفار و دشمنان خدا می خواهند نرود.

وی در پایان در خصوص انتظار برای انتقام سخت تاکید کرد: در این زمینه باید تابع ولایت باشیم چرا که رهبری فردی مدیر و مدبر است.
این مراسم به همت استانداری و با حضور هوشنگ بازوند استاندار، معاونین استانداری، مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از تشکل های مردمی و احزاب در مسجد غدیر استانداری برگزار شد. 
 

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.