پرویز توسلی‌زاده روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سردار رشید اسلام و مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از قضات و کارکنان دادگستری و روسای ادارات و سازمان‌های تابعه در نمازخانه پیامبر اعظم (ص) دادگستری کل استان با تبریک و تسلیت شهادت سردار بزرگ مقاومت جهان اسلام، افزود: این شهادت را تسلیت باید گفت از آن جهت که شخصیتی بزرگ و انسانی شجاع و ولایت‌مدار را از دست دادیم و از وجود پر برکت او محروم شدیم؛ کسی که نقشه خاورمیانه بزرگ آمریکا را نقش بر آب کرد.

وی در ادامه به نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نقش این شخصیت بزرگ در جنگ تحمیلی و مبارزه با اشرار شرق کشور و نیز مبارزه با داعش و رژیم صهیونیستی بی‌بدیل و فراموش ناشدنی و تا همیشه ماندگار خواهد بود.

او با اشاره به خباثت‌های آمریکای جنایتکار یادآور شد مشکل استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که نمی‌تواند حکومت اسلام را بر جهان بر بتابد و تحمل کند و بر همین اساس با شیوه‌های خبیثانه و جنایتکارانه به خیال خام خویش دست به چنین جنایاتی بزرگی می‌زند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: شهادت این مرد بزرگ تمام غرب و عواملش بخصوص سران استکبار و صهیونیست جهانی را دچار سردرگمی آشکاری کرده است و از انتقام ایران اسلامی و محور مقاومت به شدت در هراس سنگینی افتاده‌اند.

توسلی زاده شهادت سردار بزرگ سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش را محضر  حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و نیز ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد با کار و تلاش مضاعف راه این شهید بزرگوار و شهدای انقلاب را ادامه دهیم.

ختم دسته جمعی قرآن، پخش کلیپ‌هایی از زندگی و رزمندگی سردار سلیمانی و نیز نوحه‌خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود و در سال های اخیر هم حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.