رضا پورمیرزا کلهری روز چهارشنبه به مناسبت روز پرستار در گفت و گو با ایرنا، شاخص استاندارد کشوری تعداد پرستار به تخت را ۱.۵ تا ۱.۸ اعلام کرد و افزود: در حالی که ما با وجود کمبود نیرو و معوقات مالی همکاران پرستاری با شاخص ۱.۰۲ با تمام توان به خدمت دهی به بیماران مشغولیم.

وی با بیان اینکه دانشکده‌های پرستاری و مامایی کرمانشاه، سنقر و پیراپزشکی با آموزش ۹۲۵ دانشجوی گروه پرستاری در تامین کادر درمان مشغول به خدمت هستند، گفت: از این تعداد ۶۸۵ نفر در رشته پرستاری و مابقی در رشته‌های اتاق عمل، هوشبری، فوریت‌های پزشکی و مامایی در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

پورمیرزا با اشاره به ارتقا قابل توجه همه شاخص‌های ملی در این خصوص گفت: امتیاز کسب شده دانشگاه در نیمه اول سال جاری در شاخص کل کادر پرستاری به تخت موجود ۱.۰۲، میزان رضایت بیماران از مراقبت‌های پرستاری ۸۳.۵۹، میزان اثربخشی آموزش پرستار به بیمار ۹۱.۲۶ و شاخص پرستاران آموزش دیده تخصصی در بخش به کل پرستاران همان بخش ۵۹.۵۹ است.

وی همچنین افزود: شاخص کادر پرستاری مرد به کل کادر۰.۳ و شاخص پرستار حرفه‌ای شاغل در اورژانس نسبت به تعداد مراجعین این بخش نیز ۳۹.۹۲ است.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

پنجم جمادی الاول مصادف با ۱۱ دی ماه سالروز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.