محمدابراهیم الهی تبار چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: ضعف های ارتباطی بین دانشگاه و جامعه در استان باید توسط کارشناسان و محققان شناسایی و راهکارهای لازم برای رفع آن مشخص شود.
وی با بیان اینکه چگونگی ارتقا سطح کیفی و کاربردی پژوهش در استان نیز باید بررسی شود، گفت: معاونین آموزشی دانشگاه ها رسیدگی‌ به این موضوع را در دستور کار قرار دهند تا دیگر شاهد پژوهش های بی کاربردی نباشیم.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه بر ضرورت رسیدگی به کیفیت آموزش اشاره کرد و گفت: باید به سمتی پیش برویم که دانشجو پس از خروج از دانشگاه توانایی ورود به بازار کار را داشته باشد.
الهی تبار تصریح کرد: سند تنظیم‌ آموزش عالی استان باید تنظیم شود تا وضعیت آموزش عالی استان به صورت ویژه مورد بازنگری قرار گیرد.
ارتباط دانشگاه با بازار کار بیشتر شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست به ضرورت ارتباط بیشتر دانشگاه با بازار کار اشاره کرد و گفت: ما اکنون می بینیم‌که دانشجویان پس از خروج از دانشگاه نمی توانند به خوبی وارد بازار کار و صنعت شوند.
هدایت حاتمی با بیان اینکه نباید دانشگاه و صنعت باهم غریبه باشند، عنوان کرد: هرچه بتوانیم ارتباط بین دانشگاه و حوزه تولید را افزایش دهیم شاهد رشد اقتصادی و توسعه استان خواهیم بود.
وی تصریح کرد: باید واحدهای آموزشی و کیفیت دروس را به سمتی ببریم که دانش آموخته گان پس از خروج از دانشگاه یک نیروی کار ماهر و متخصص برای تولید ثروت باشند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یکصد هزار دانشجو است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.