سید ضیا هاشمی سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در زمینه اعتمادسازی به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه های جامعه نیازمند فعالیت بیشتر هستیم.
وی افزود: بدون شک اعتماد اجتماعی سرمایه های اجتماعی را افزایش می دهد و در نهایت به اتحاد و اقتدار ملی منجر خواهد شد.
مدیرعامل ایرنا با تاکید بر اینکه در دوره ای قرار داریم که به افزایش اعتماد اجتماعی نیازمندیم، ادامه داد: پس از خروج یک جانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام و فشارهایی که به جامعه ایران وارد شده است باید یک بازسازی اجتماعی ایجاد کنیم.
هاشمی با تاکید بر اینکه باید جامعه مبتنی بر امید، سرشار از اعتماد و پرافتخار داشته باشیم، گفت: اگر ارتباط بین دستگاه های اجرایی و مردم نباید، دستاوردها و اقدامات انجام شده به خوبی منعکس نخواهد شد، از این رو روابط عمومی ها نقش بسیار پررنگی در این زمینه دارند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها زبان دستگاه ها برای سخن گفتن با رسانه ها هستند، گفت: رسانه ها چشم و گوش مردم محسوب می شوند و برای انتقال مطلوب دستاوردها به مردم نیازمند ارتباط مطلوب با روابط عمومی‌ها هستند.
مدیرعامل ایرنا تبلیغات را اطلاع رسانی زودبازده معرفی کرد و گفت: قرار نیست روابط عمومی در بازه زمامی کوتاه با مردم ارتباط برقرار کند بلکه باید در طولانی مدت زمینه اعتماد سازی مردم را فراهم ‌کند.
هاشمی ادامه داد: در صورتی که روابط عمومی ها به فکر تبلیغات زودبازده باشند، بیان برخی وعده‌ها و عملی نشدن آنها می‌ تواند به ضد تبلیغ منجر سود و اعتماد بین مردم و دستگاه اجرایی را از بین ببرد.
مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه باید افکار عمومی را باید به خوبی بشناسیم، گفت: باید چالش‌ها و سوال‌های افکار عمومی را به خوبی شناسایی کنیم و به آنها پاسخ دهیم.
هاشمی یادآور شد: اگر رسانه ها به افکار عمومی پاسخ ندهند بدون شک مخاطبان خود را از دست می دهند و اگر رسانه به خوبی با افکار عمومی ارتباط برقرار کند بدون شک در بزنگاه ها می تواند بر جامعه تاثیرگذار باشد.

شرکت در انتخابات یک تکلیف شهروندی است
هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود به نقش روابط عمومی ها در انتخابات اشاره کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم‌ که نمایندگان قدرتمند را معرفی کنیم تا آینده بهتری در انتظار کشور باشد. 
مدیرعامل ایرنا از انتخابات به عنوان یک فرصت و یک تکلیف شهروندی نام برد و اظهارداشت: مکانیسم انتخابات فرصتی ایجاد می کند تا مردم از منافع خود دفاع کنند؛ حضور مردم پای صندوق های رای به معنی تلاش برای رسیدن به اهداف مشترک است.
هاشمی با تاکید بر اینکه نباید در انتخابات گروهی رسیدن به منافع شخصی را به منافع جمعی ترجیح دهند، عنوان کرد: اگر نمایندگانی عملکرد مطلوبی را در مجلس شورای اسلامی نداشتند باید جای خود را به نمایندگان شایسته تر دهند.
وی افزود: قرار نیست به مردم‌ بگوییم به چه کسی رای دهند اما باید به آنها کمک‌ کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشند.
هاشمی ادامه داد: اگر با تلاش بسیار مجلس فعلی را ناکارآمد نشان دهیم و مدیران را ناکارآمد نشان دهیم مردم دیگر به مجلس و مدیران اعتماد نخواهند کرد و پای صندوق های رای نخواهند آمد.
وی با بیان اینکه باید ریشه های مسائل را پیدا کنیم تا با کمک جامعه مساله را به خوبی و به صورت کامل حل کنیم، حضور پرشور مردم پای صندوق های رای و افزایش اقتدار ملی را هدف اصلی عنوان کرد.

برچسب زدن به افراد راه حل نیست
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: سهم نفت در بودجه سال آینده ۴۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال های قبل کاهش چشمگیری داشته است؛ بدون شک کاهش بودجه های کشور بر اقتصاد عمومی تاثیرگذار است از این رو در حوزه سیاسی امنیتی ما در معرض ناآرامی ها و آشوب ها هستیم.
هاشمی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور عنوان کرد: امکانات آتش زایی که در ناآرامی های اخیر استفاده شده اصلا در بازار وجود ندارد و بسیاری از اسلحه هایی که استفاده شد از سلاح های نیروهای مسلح نیستند.
وی گفت: ضمن حفظ اقتدار برای ایجاد نظم، به خواسته های مردم نیز توجه شود به خصوص در نقطه ای که با فقر و معیشت زندگی سروکار دارد که در چنین شرایطی کار رسانه پیچیده می شود و باید از طریق ارتباط با دانشگاه‌ها به کار تخصصی و تحلیلی ورود پیدا کند.
وی تاکید کرد: در شرایط بحران می توانیم با رویکرد برچسب زنی به دنبال نسبت دادن ناآرامی ها به اغتشاشگران باشیم و با آنها برخورد کنیم اما این رویکرد به هیچ عنوان جوابگو نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.