«مجید یزدان‌پناه» روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در سال تحصیلی جاری باید ۱۷۷ هزار و ۲۷۸ دانش آموز در مقطع ابتدایی وارد مدرسه می شدند اما اکنون ۱۷۴ هزار و ۵۲۱ دانش آموز در این مقطع سرکلاس‌های درس هستند.

وی با بیان اینکه از آمار ۲ هزار و ۷۵۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل استان یک هزار و ۲۰۰ نفر قابل شناسایی نیستند، گفت: نام و آدرس تعدادی از این کودکان را در اختیار داریم اما زمان مراجعه به محل سکونشان به نتیجه ای نمی رسیم از این رو احتمال می دهیم که این دانش آموزان مهاجرت یا فوت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: امیدواریم با راه اندازی سامانه تعیین تکلیف دانش آموزان بازمانده از تحصیل تکلیف این دسته از کودکان نیز مشخص شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه نیز در این نشست اعلام کرد: برنامه ای برای ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل تهیه شده است که براساس آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان می توانیم این کودکان را شناسایی، جذب، نگهداری و آموزش دهیم.

«ناهید فصلی» گذراندن دوره پیش دبستانی را برای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل ضروری دانست، افزود: سال گذشته با مساعدت استاندار کرمانشاه با اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان برای رایگان کردن دوره پیش دبستانی در مناطق زلزله زده استان، گام خوبی برای پوشش مناسب مقطع پیش دبستانی برداشته شد.

 وی یادآور شد: گذراندن این دوره به ویژه در استان‌های ۲ زبانه ای مثل استان کرمانشاه نقش اثرگذاری در کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل خواهد داشت.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.