روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گزارش داد: دکتر "علیرضا رای" و دکتر "محمدرضا صبحیه" این بیمار را که به علت تورم اندام تحتانی چپ با سابقه‌ای حدود پنج سال در بیمارستان امام علی (ع) تحت بررسی قرار داشت پس از تشخیص انسداد عروق ورید لگن به دنبال لخته(ترومبوز) با علم به اینکه بازسازی عروق وی به روش‌های معمول امکان‌پذیر نخواهد بود دست به این اقدام ابداعی زدند.

گفتنی است یکی از روش‌های نوین در درمان این بیماران انجام بازسازی عروق سیاهرگ لگنی با استفاده بالون و استنت در انژیوگرافی است که در پنج سال گذشته با حمایت ریاست دانشگاه این اقدامات غیر تهاجمی به صورت پیشرفته در کت لب بیمارستان امام علی (ع) در حال انجام است اما در خصوص این بیمار بعد از انتقال وی به کت لب باوجود اینکه تمام تلاش‌ها امکان بازسازی عروق لگنی با روش‌های معمول وجود نداشته است.

شایان ذکر است گزارشی از نحوه اجرای موفق این تکنیک به بزرگترین و معتبرترین کنگره جراحی عروق (LINC۲۰۲۰)ارسال شد که مورد پذیرش کمیته علمی این کنگره برای معرفی و توضیح این روش ابداعی به سایر جراحان عروق قرار گرفت.

کنگره جهانی LINC هر سال در شهر لایپزیک در کشور آلمان جهت ارایه تبادل نظر و تجارب بین اینترونش‌های عروق محیطی و جراحان عروق سراسر دنیا برگزار می شود.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.