بهمن روشنی یکشنبه شب در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان امور درمان و بهداشتی با مدیران این حوزه‌ها در وزارت بهداشت در دفتر رئیس دانشگاه در کرمانشاه، افزود: به زودی ۱۶ تخت برای درمان مادران پرخطر در بیمارستان امام رضا (ع) راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی مرکز استان برای پذیرش مادران باردار پرخطر از مراکز سطح استان بدون اولویت انجام شده است.

وی همچنین اظهار داشت: ارتقاء بخش‌های نوزادان بیمارستان معتضدی به سطح سه انجام شده و بزودی با ۱۲ تخت راه‌اندازی می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در راستای برنامه عملیاتی حوزه مامایی کارگاه‌های تخصصی ویژه متخصصین و پزشکان برگزار شد، گفت: تمام افرادی که در بخش‌های نوزادان فعالیت دارند باید دوره تخصصی احیای نوزادان را گذرانده باشند.

روشنی افزود: کارگاه‌های تخصصی احیای ویژه نوزادان برای متخصصین نوزادان و همچنین کارگاه HPV برای پرسنل بخش‌های زایمان برگزار شده است.

او یادآوری کرد که در حوزه درمان تمام اقدامات برای بهبود وضعیت سلامت مادر و نوزاد به طور مستمر انجام می‌شود.

مرگ و میر مادران یکی از شاخص های مهم بهداشتی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از شاخص‌های بهداشتی میزان مرگ و میر مادر و نوزاد است، گفت: باتوجه به شرایط موجود استان پس از برگزاری جلسات لازم و انجام آموزش‌های دوره ای، تمام تلاشمان را خواهیم کرد که در راستای ارتقاء سلامت مادر و نوزاد گام برداریم.

محمودرضا مرادی افزود: با حمایت‌های انجام شده حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت، اقدامات لازم برای توسعه و ارتقاء بخش ویژه نوزادان بیمارستان معتضدی انجام شده و به زودی این بخش راه‌اندازی خواهد شد.

او گفت: با پیگیری‌های انجام شده دوره فلوشیپ نوزادان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه‌اندازی خواهَد شد.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.