معصومه حسنی خونسار روز شنبه به ایرنا گفت: این طرح در راستای پاسخگویی به نیاز کتابخانه‌های عمومی با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های پرسنلی و بهبود ارائه خدمات کتابخانه‌ای در سراسر کشور از طریق جلب مشارکت داوطلبانه و غیرانتفاعی علاقه مندان به منظور کمک به ارائه خدمات کتابخانه‌ای به عموم اقشار جامعه در سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: طی اجرای این طرح، داوطلبان فعال به عنوان کتابدار افتخاری ،پس از احراز شرایط اختصاصی و عمومی، به ترتیب در درجات مقدماتی، پایه، ارشد و عالی تقسیم بندی و ارتقا خواهند یافت.

وی در خصوص مزایای کتابداران افتخاری گفت: اهدا لوح تقدیر از طرف مدیرکل استان، شرکت کتابدار افتخاری و همیار کتابدار در برنامه های اختتامیه جشنواره ها، هفته کتاب و سایر برنامه های مناسبتی کتابخانه ها و ارائه گواهی فعالیت برای مدت حضور کتابدار افتخاری در کتابخانه از این جمله است.

این مسوول با بیان اینکه کتابداران افتخاری و همیاران کتابدار در دوره های آموزشی ویژه کتابداران که توسط اداره کل استان با ارائه گواهی برگزار می شود، شرکت می کنند، ادامه داد: در این طرح با عضویت رایگان داوطلب و ۲ نفر از بستگان درجه اول وی در کتابخانه های عمومی نهاد تا ۲ برابر زمان حضور، به عنوان کتابدار افتخاری یا همیار کتابخانه روبه رو می شویم.

حسنی خونسار با تاکید براینکه در این طرح، امکان بهره مندی از امکانات خانه کتابدار برای کتابداران افتخاری با درجه ارشد و بالاتر فراهم است، افزود: اختصاص امتیاز در صورت شرکت و قبولی در آزمون سراسری جذب کتابدار تنها برای کتابداران افتخاری از دیگر مزایا است که حضور در طرح کتابدار افتخاری برای کلیه رشته های تحصیلی و دانشگاهی آزاد است.

استان کرمانشاه هم اکنون ۱۰۵ باب کتابخانه عمومی دارد که یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در آنها موجود است. 

اکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند و در سال ۹۷ در مجموع ۷۴۰ هزار و ۹۳۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان به امانت رفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.