آیت‌الله مصطفی علما روز پنجشنبه در کنگره شهدای شهرستان کنگاور و یادواره شهید "نوروز عظیمی" با حضور استاندار و جمعی از مسوولان و مردم، با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، افزود: باید در هر جلسه و محفلی یاد و نام شهدا و شرح جانفشانی آن‌ها مطرح شود، زیرا فقط خداوند می‌تواند پاداش عظمت شهدای ما را پرداخت کند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با گرامی داشت  یاد و خاطره شهید "نوروز عظیمی"، گفت: این شهید والامقام نزدیک به چهل سال در بستر بودند و در این مدت تنها زبانی که داشتند، زبان شکر بوده است.

آیت‌الله علما با بیان اینکه این شاکر بودن و عظمت شهید عظیمی را هر کسی نمی‌فهمد، تصریح کرد: استکبار جهانی و آمریکای جنایت کار نمی‌توانند این اخلاص و ایثار را درک کنند.

وی همچنین با اشاره به سابقه درخشان تدین و تمدن شهرستان کنگاور، گفت: در این شهر بزرگانی همچون مرحوم آقا بزرگ حضور داشته‌اند که زیارت عاشورای او زیر آسمان زبانزد است و طبیعی است که امثال شهید نوروز عظیمی از دست‌پروردگان آن عالم ربانی باشند.

شهید "نوروزعلی عظیمی فشی " متولد ۱۳۴۱ از روستای فش شهرستان کنگاور و از بزرگ سرداران و قهرمانان استان کرمانشاه است که ۳۷ بهار از عمر خود را بر روی تخت گذراند.

شهید عظیمی فشی از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که ۲۸ بهمن ماه سال ۶۲ در عملیات والفجر پنج به درجه جانبازی ۷۰ درصد نایل شد.

این شهید گرانقدر پس از ۳۷ سال تحمل جراحت جانبازی نهم آبان ماه سال جاری به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شهرستان کنگاور باجمعیتی افزون بر ۸۴ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق شهر کرمانشاه واقع شده که ۴۱۷ شهید گلگون‌کفن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و دارای ۹۶۰ جانباز و ۸۷ آزاده سرافراز است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، نزدیک به ۲۰ هزار جانباز و هزار و ۷۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.