آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت، پیامبر اعظم (ص)، قرآن و اهل بیت (ع) در تالار انتظار کرمانشاه باگرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)، رسالت اصلی پیامبر را صدور اسلام دانست و افزود: اکنون اسلام در همه عالم فراگیر شده و ما هم باید در راستای رسالت پیامبر برای صدور اسلام بیشتر تلاش کنیم.

او اسلام را دینی کامل و جامع دانست و با بیان اینکه امروز مسلمانان به برکت اسلام دارای ثروت فکری، علمی، معنوی و عرفانی هستند، گفت: چنین دینی با این پشتوانه قوی در عالم وجود ندارد و هیچ جای دنیا چنین سرمایه‌ای نیست.

آیت الله علما، ذات اسلام را دارای جاذبه دانست و گفت: همه علما و روحانیون و مسئولان باید دست به دست هم بدهیم که این دین به عنوان امانت الهی حفظ شود.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود آگاه کردن جوانان و نسل جدید را از رسالت‌های روحانیون دانست و گفت: این نسل باید معارف اسلامی را نزد علما بیاموزند چرا که جای دیگری برای آموزش این معارف ندارند.

او جوانان را سرمایه‌های کشور دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر حفط این سرمایه‌ها و بالابردن سطح آگاهی و بصیرت آنها دارند.

وی آگاهی را جوهره اصلی مباحث دینی دانست و گفت: تا زمانی که ما آگاهی نداشته باشیم نمی‌توانیم وحدت میان مسلمانان را درک کنیم و از این رو ارتقای سطح آگاهی مردم به خصوص جوانان باید در اولویت برنامه‌های علما و روحانیون قرار بگیرد.

آیت الله علما، به زحمات و تلاش‌های حضرت امام (ره) برای احیای دین اسلام اشاره کرد و گفت: امام  راحل برای حفظ و صدور اسلام زحمات بسیاری کشیدند و امروز هم ما باید این راه را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه ما امروز مسئول جوانان جهان هستیم، افزود: باید این جوانان را به سمت دین اسلام راهنمایی و هدایت کنیم.

او جوانان ایران اسلامی را امانت کشور دانست و گفت: دشمن دیروز به دنبال غارت کردن نفت و طلای مسلمانان بود و امروز به دنبال دزدیدن فکر جوانان ما است و باید بیشتر هوشیار باشیم.

در این همایش یک روزه بیش از ۶۰۰ تن از علما و روحانیون اهل تسنن و تشییع حضور داشتند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۲۲ درصد آن اهل سنت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.