احمد صفری روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی کرمانشاه در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، با قدردانی از خدمات نظام جمهوری اسلامی در طول  ۴۰ سال اخیر در کشور بخصوص در مناطق کمترتوسعه یافته و محروم، افزود: وضعیت امروز استان کرمانشاه باگذشته قابل مقایسه نیست و مردم هم قدردان تلاش‌های نظام و مسئولان در محرومیت‌زدایی از منطقه هستند.

او کرمانشاه را یکی از استان‌های مهم در منطقه غرب کشور دانست و گفت: در این استان نخبگان زیادی وجود دارند و باید از دانش و علم آنها استفاده کنیم.

 او با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد حضور نیروهای متخصص و فوق تخصصی خوبی در بیمارستان‌های شهر کرمانشاه هستیم، گفت: نیروی فوق تخصصی به خصوص در بخش ارتوپدی در این شهر کم است و از وزیر بهداشت درخواست تامین نیروهای مورد نیاز را داریم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود از حضور میدانی و عملیاتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم قدردانی کرد و گفت: این سبک از مدیریت بهترین نوع مدیریتی است و ما از تلاش ها و زحمات وزیر بهداشت قدردانی می کنیم.

صفری با اشاره به اینکه وزیر بهداشت تاکنون سه بار به کرمانشاه سفر کرده است، افزود: عملکرد وزارت بهداشت در استان کرمانشاه به خصوص در جریان زلزله مطلوب بوده و انتظار داریم این روند ادامه یابد.

بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان کرمانشاه در زمینی با زیربنای ۹ هزار مترمربع در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) در پنج طبقه ساخته شده و دارای ۵۰ تخت شامل ۳۸ تخت جراحی و بستری و ۱۲ تخت ویژه است.

برای ساخت و تجهیز این بیمارستان که هدیه مقام معظم رهبری به مردم استان کرمانشاه بوده است، ۵۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت و ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن، هزینه شده است.

تمام تجهیزات این بیمارستان با توجه به حساسیت درمانی بیماران سوختگی و نیاز آنها به مراقبت‌های ویژه بر اساس آخرین استانداردهای جهانی تهیه و خریداری شده است.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.