«پرویز توسلی زاده» روز یکشنبه در جلسه مشترک مسئولان انتظامی و قضائی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات فرماندهی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، با قدردانی از تلاش های شبانه روزی و بی وقفه پلیس، گفت: اقتدار و حضور به موقع نیروی انتظامی در صحنه های مختلف، باعث زمین گیر شدن مجرمان شده است.

وی تاکید کرد: اهمیت حضور پلیس در جامعه برکسی پوشیده نیست و همگان بر این موضوع واقف هستند.

توسلی زاده ادامه داد: تا زمانی که پلیس به وظایف خود در قبال امنیت آفرینی در جامعه عمل کند، دستگاه قضائی نیز می تواند قاطعانه با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد و عدالت را اجرا کند.

این مقام قضایی با اشاره به وجود اشتراکات فراوان در برنامه های دستگاه قضائی و پلیس، گفت: امنیت آفرینی، برخورد با مجرمان، ایجاد آرامش و پیشگیری از وقوع جرم از جمله این مشترکات است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه همچنین با بیان اینکه چند جرم در اولویت برخورد دستگاه قضائی قرار دارد، افزود: سرقت، قتل، آدم ربایی، منازعات و قاچاق از جمله این جرائم هستند.

وی همچنین بر تناسب کیفر تعیین شده برای مجرم در بحث بازدارندگی آن تاکید کرد و گفت: این کار می تواند در پشیگیری از وقوع جرائم مشابه موثر باشد.

توسلی زاده همچنین با تاکید بر اینکه در حوزه برخورد با جرائم باید ادبیات خود را تغییر دهیم، گفت: با دنبال مقصر گشتن و دیگری را متهم کردن کاری از پیش نمی رود، بلکه همه دستگاه های متولی باید با جدیت پای کار آمده و اقدامات لازم را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم انجام دهند.

این مقام عالیرتبه قضائی تصریح کرد: مدیریت اختلافات قومی و قبیله ای توسط پلیس و دستگاه قضائی موضوع بسیار مهمی است که در استان کرمانشاه توسط فرماندهان انتظامی و دادستان های شهرستان ها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: گاهی اوقات سهل انگاری و کوچک شمردن برخی از اختلافات و کینه ها، سبب وقوع جرائم خشنی می شود که به راحتی می توان با انجام یکسری برنامه های فرهنگی جلوی آنها را گرفت.

توسلی زاده همچنین پیشگیری از وقوع جرم را نیز موضوع مهمی دانست و گفت: هزینه هایی که برای این کار می پردازیم به مراتب کمتر از هزینه های درمان و یا برخورد انتظامی و قضائی است که با جرم انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در پایان بار دیگر با تقدیر از زحمات پلیس و اعلام حمایت دستگاه قضائی از برنامه های نیروی انتظامی، سردار جاویدان فرمانده انتظامی کرمانشاه را جزو افسران بابرنامه و شجاع معرفی کرد و گفت: از زمان حضور ایشان در راس پلیس کرمانشاه شاهد ارتقاء امنیت در استان بوده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.