پل چهر در بخش بیستون مربوط به دوره پهلوی اول است که در سال ۷۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید؛ این پل فروردین امسال به دلیل جاری شدن سیلاب و بالاآمدن آب رودخانه گاماسیاب دچار خسارت هایی شد.

«امیر شاه آبادی» فرماندار هرسین روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: در سیل امسال به دلیل بالا رفتن دبی آب رودخانه های گاماسیاب و دینور ۱۵ روستا در محاصره آب قرار گرفتند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از وارد شدن خسارت های بیشتر و انسداد مسیر اصلی کرمانشاه به بیستون، بخشی از پل تاریخی چهر برش داده شد تا آب جمع شده زودتر تخلیه شود.

فرماندار هرسین عنوان کرد: پس از اتمام سیل به دستور استاندار کرمانشاه کار بازسازی پل آغاز شد و اکنون در حال ساخت دیواره های پل هستیم.

شاه آبادی با بیان اینکه بعد از ساخت دیواره تکیه گاه مطمئنی در کنار دستک شمالی پل قدیمی چهر زده می شود، افزود: این کار باعث خواهد شد که استحکام پل بالا رفته و این اثر تاریخی برای همیشه حفاظت شود.

وی با بیان اینکه به منظور بازسازی این پل تاکنون پنج هزار متر خاک ریزی شده است، گفت: باید برای بازسازی پل چهر ۱۵۰ متر دیوار ایجاد می شود که تاکنون ۴۰ مترمربع آن ایجاد شده است.

فرماندار هرسین با بیان اینکه راهداری مکلف به بازسازی ترک ایجاد شده بر روی پل است، گفت: میراث فرهنگی باید این ترک را بازسازی و مرمت کند که امیدواریم قبل از بالا آمدن آب رودخانه گاماسیاب این کار انجام شود.

شاه آبادی با تاکید بر اینکه با توجه به آغاز فصل بارش ها بازسازی پل چهر با جدیت دنبال می شود، گفت‌: دستگاه های مرتبط پای کار هستند و کار بازسازی باتلاش ۲۴ ساعته دنبال می شود.

وی اعلام کرد: علاوه بر بازسازی پل چهر ساخت پل سوم بر روی رودخانه گاماسیاب نیز در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۱۶ پایه برای این منظور احداث شده است.

در جریان سیل فروردین ماه سال جاری یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی استان خسارت وارد شد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.