آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرمانشاه در مسجد جامع این شهر، افزود: مرز خسروی با وجود اینکه برای اولین سال میزبان زائران اربعین بود اما در خدمات‌دهی به زائران خوب اقدام شد و امیدوارم این مرز در سال‌های آینده نیز میزبان زائران باشد.  

او از مجموعه ستاد اربعین استان و همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و دستگاه‌های خدمات‌رسان و موکب‌داران برای برقراری نظام و امنیت و خدمات‌دهی مناسب به زائران قدردانی کرد.  

وی حضور سه میلیون و نیم زائر ایرانی در کشور عراق را به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و در سایه عنایت ایشان و همچنین در نتیجه مدیریت خوب ستاد اربعین کشور دانست و گفت: باتلاش و زحمات مسئولان خوشبختانه این زائران به سلامت به کشور بازگشتند. 

امام جمعه کرمانشاه از استاندار کرمانشاه نیز به واسطه پیگیری‌ها و رایزنی‌های گسترده برای بازگشایی مرز خسروی قدردانی کرد و گفت: باتوجه به قدمت تاریخی این مرز، مردم کرمانشاه از بازگشایی آن بر روی زائران عتبات عالیات خوشحال شدند.

آیت الله علما در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به دهه وقف که مصادف با دهه آخر ماه صفر است، اشاره کرد و گفت: وقف یکی از احکام مترقی دین مبین اسلام است.

وی وقف را منشا بسیاری از امور فرهنگی، دینی و اجتماعی و رفع مشکلات مردم ، علما و روحانیون دانست و افزود: استان کرمانشاه از دیرباز واقفان و خیرین بسیار زیادی داشته و جزو استان‌های برتر در این حوزه است.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به سالگرد وفات پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) در قرآن کریم به عنوان الگو و نمونه تمام خوبی‌های عالم توصیف شده است.

آیت‌الله علما، هدف پیامبر (ص) را تربیت انسان‌ها دانست و افزود: هدایت انسان ها به سمت کمال رسیدن به خدا از جمله اهداف اصلی رسالت پیامبر اکرم (ص) بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.