روابط عمومی استانداری کرمانشاه عصر روز دوشنبه به نقل از «کاظم العقابی» در نشست با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و استاندار کرمانشاه در پایانه مرزی منذریه افزود: عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق موافقت خود را برای بازگشایی مرز سومار اعلام کرده و به محض فراهم شدن زیرساخت ها از سوی مسوولان استان دیالی روز بعد بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال با برداشته شدن قید و بندها مناسبت اربعین و ورود زوار به طور ویژه در حال برگزاری است، افزود: باوجود شمار بالای زوار با هماهنگی هایی که در سطوح بالای مقامات ۲ کشور بوده تردد به شکلی روان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: مناسبت اربعین امسال نسبت به سال های گذشته ویژه تر است و تقریبا تمامی قید و بندها در سال های گذشته برطرف شده است. این هم به شکل قابل توجهی باعث شده تعداد زوار امسال افزایش پیدا کند و تا دیروز حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد عراق شده اند که نیمی از آنها از مهران وارد شده اند و در رتبه دوم گذرگاه شلمچه و چزابه است.

این مقام عراقی تاکید کرد؛ با وجود هماهنگی در سطوح بالا بین ۲ کشور زوار با این عدد بسیار بالا به روانی حرکت داده شدند . الان شاخص ها نشان می‌دهد که تعداد ورودی ها بیشتر از خروجی است.

وی گفت: تلاش های بسیاری شد تا زوار به امنیت عبور کنند گذرگاههای مرزی مسوولیت مهمی دارند که ارسال و حرکت زوار بود. هماهنگی مستمری با جمهوری اسلامی مدیران گذرگاههای مرزی سهم بسزایی در تحقق این مهم دارد.

العقابی افزود: استمرار هماهنگی ها و جلسات این حجم از زوار به برکت امام حسین است که به سهولت عبور و تردد می کنند. مطمئنا در چنین کارهایی نقطه های ضعفی هم وجود دارد.

۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.