به گزارش خبرنگار ایرنا، سفر خیرالله رخشانی رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور به کرمانشاه اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته بود که در آیین افتتاح ۷۲ مدرسه مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهارداشت: از مهرماه سال ۹۷ تا مهر ۹۸ در مجموع ۱۴۵ مدرسه با ۶۲۳ کلاس درس با زیربنای بیش از ۶۳ هزار مترمربع در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با تعهد اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی توسط خیرین نیک اندیش، عملیات ساخت ۱۹۰ پروژه با زیربنای بیش از ۷۱ هزار مترمربع در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شروع شد.

رخشانی اظهار داشت: در ۲۱ آبان ماه ۹۶ در حالی که ۷۸ مدرسه و ۴۱۵ کلاس با زیربنایی بالغ بر ۴۲ هزار مترمربع تخریب یا آسیب دیدند.

رئیس هیات تنیس روی‌میز کرمانشاه انتخاب شد

«شهنام اردلان» در نشست مجمع هیات تنیس روی‌میز استان کرمانشاه برای مدت چهار سال دیگر در سمت ریاست این هیات ابقا شد.

نشست مجمع انتخاباتی هیات تنیس روی میز استان کرمانشاه با حضور نماینده فدراسیون و مسئولان ورزش استان، روز شنبه در سرسرای شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست شهنام اردلان و «بهرام کنجوری» نامزدهای کسب کرسی ریاست هیات تنیس روی میز استان بودند که کنجوری در ابتدای نشست کناره گیری کرد و در نهایت اردلان با کسب ۱۹ رای موافق از مجموع ۱۹برای چهار سال به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

پرواز کرمانشاه به نجف بزودی راه‌اندازی می­‌شود

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه اعلام کرد؛ براساس برنامه‌ریزی انجام شده پرواز کرمانشاه به شهر نجف عراق در ایام اربعین بزودی راه‌اندازی می‌شود.

«مجتبی بیاتی»، بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایر این پرواز را راه اندازی خواهد کرد، گفت: هفته آینده پس از نهایی شدن مذاکرات تعداد و زمان دقیق این پروازها مشخص خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی کرمانشاه افزود: این پرواز به دلیل تردد راحت زائران اربعین حسینی ایجاد شده است و در صورتی که متقاضی داشته باشد پس از ایام اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

تصادف در جاده روانسر به پاوه پنج کشته بر جا گذاشت

تصادف در جاده روانسر به پاوه حدفاصل روستای «بدرآباد» پنج کشته و ۲ تن مصدوم برجا گذاشت.

مسوول روابط عمومی هلال احمر کرمانشاه گفت: در این تصادف که حدود ساعت ۱۵ امروز (دوشنبه) بر اثر برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۲ دستگاه خودروی سواری پراید روی داد، چهار نفر در دم فوت کردند و یک نفر نیز در حین انتقال به بیمارستان جان باخت.

محمدامین عزیزی افزود: امدادرسانی، رهاسازی و انتقال یک نفر از مصدومین به بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود توسط پایگاه امداد و نجات جاده ای شهید چمران جمعیت هلال احمر روانسر صورت گرفت.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه نیز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه یادآور شد: طبق بررسی کارشناسان پلیس راه، دورزدن در مسیر ممنوع توسط خودرو پژو ۴۰۵ علت وقوع این سانحه مرگبار بوده است.

پرونده‌های دادسرای کرمانشاه در ۶ ماه نصف می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: اولویت اول دادگستری کاهش ۵۰ درصدی موجودی پرونده‌های دادسرا در ۶ ماه آینده است و با توجه به برنامه‌هایی که تنظیم شده، این هدف محقق می‌شود.

پرویز توسلی زاده در اولین بازدید خود از مجموعه های قضائی استان به دادسرای مرکز استان رفت و از نزدیک با همکاران قضایی و اداری دیدار و گفت و گو کرد.

او گفت: کار در دادسرا با سختی های خاص خود همراه است اما با برنامه ای که در پیش داریم بر آنیم که همکاران سختی کار در اینجا را با سهولت همراه سازند.

شیرجه‌رو کرمانشاهی مدال برنز آسیا را کسب کرد

شیرجه رو کرمانشاهی حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد، مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کند.

«مسعود وکیلی» همراه با مجتبی ولی پور، امروز در سکوی ۱۰ متر مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال برنز شدند.

در این ماده، تیم های هند و ازبکستان به ترتیب مقام قهرمانی و نایب قهرمانی را از آن خود کردند.

شهنام نظرپور قهرمان سابق کرمانشاهی نیز به عنوان مربی در تیم ملی شیرجه کشورمان حضور دارد.

مرز سومار بزودی بازگشایی می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مرز سومار انجام شده و بزودی شاهد فعالیت این مرز برای انجام صادرات و مبادلات تجاری خواهیم بود.

هوشنگ بازوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رایزنی های لازم با طرف عراقی و طرف ایرانی «حسن دانایی فر» مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق انجام شده و در آینده نزدیک شاهد از سرگیری فعالیت دوباره این مرز خواهیم بود.

مرز رسمی سومار به دستور نخست وزیر عراق با توجه به گزارشی که تهیه شده بود، تعطیل شد که در دیدار اخیر استاندار کرمانشاه و دیاله عراق تفاهم نامه لازم منعقد شده و هم اکنون ۲ طرف با انجام رایزنی های لازم در انتظار دستور نخست وزیر عراق برای بازگشایی این مرز هستند.  

۲۰۰ دستگاه بیت کویین غیرمجاز در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کشف ۲۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کویین) در کرمانشاه به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» اعلام کرد: به دنبال اطلاع کارآگاهان پلیس آگاهی از وجود ۲ مزرعه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در شهرک صنعتی بیستون، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: کاراگاهان با انجام کارهای اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی موفق به شناسایی مزرعه های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال شدند.

سردار جاویدان تصریح کرد: در بازرسی از این ۲ مزرعه، ۲۰۰ دستگاه بیت کویین غیرمجاز که ارزش آنها طبق نظر کارشناسان به ۱۲ میلیارد ریال می رسید کشف شد.

کرمانشاه رتبه پنجم پرداخت تسهیلات سیل بخش کشاورزی در کشور را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: با همکاری بانک‌های استان رتبه پنجم در پرداخت تسهیلات مربوط به سیل و هفتم در پرداخت کمک‌های بلاعوض در بخش کشاورزی را در کشور داریم.

مهرداد سالاری در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده استان که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این روند باید ادامه پیدا کند تا افراد خسارت دیده بتوانند هرچه زودتر شرایط اقتصادی بهتری پیدا کنند.

وی همچنین بر ترویج فرهنگ بیمه تاکید کرد و گفت: در همین حادثه سیل فروردین که بیش از ۲۴ استان را درگیر کرد شرکت های بیمه ای می توانستند بخش اعظمی از خسارت های وارده را جبران کنند که همین گونه هم شد.

سالاری تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی این شرکت های بیمه ای هستند که می توانند خسارت های وارده را جبران و به داد افراد حادثه دیده بیایند.

۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان کرمانشاه تاکنون پرداخت شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد که بیش از ۹۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان استان اختصاص یافته که تاکنون ۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

جلیل بالایی اظهارداشت: خسارت های سیل در استان کرمانشاه شامل واحدهای مسکونی تخریبی و خسارت دیده، واحدهای تجاری و خسارت دیده و خسارت های بخش کشاورزی می شود.

وی اعلام کرد: تاکنون به منظور جبران خسارت های ناشی از سیل ۹۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به سیل زدگان استان اختصاص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه یادآور شد: تاکنون ۱۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به منطور جبران خسارت های ناشی از سیل به زیرساخت های دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده است.

سیل فروردین امسال یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومانی خسارت به استان کرمانشاه وارد کرد که ابنیه و راه های استان با ۴۶۰، کشاورزی با ۳۸۶ و موسسات وابسته به وزارت نیرو با ۳۸۹ میلیارد تومان بیشترین خسارت را از سیل دیدند.

پلیس با ۱۰۹ دوربین، ترافیک مسیر زائران حسینی را کنترل می‌کند

رئیس پلیس راه کرمانشاه، از تشدید فعالیت سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک در مسیرهای منتهی به استان ایلام خبر داد و گفت: ۲۹ دستگاه دوربین ثابت و ۸۰ دستگاه دوربین سیار پلیس و راهداری با هدف پیشگیری از وقوع حوادث در حال کنترل مسیر هستند.

سرهنگ محمد حیدری  افزود: هم‌اکنون زائرانی که از استان های کردستان، همدان و لرستان وارد استان کرمانشاه می‌شوند با پوشش و هدایت پلیس راه استان به سمت مرز مهران در حرکت هستند.

او اظهار کرد: همه هماهنگی های لازم بین دستگاه های امدادی و خدمات رسان با هدف ایجاد مسیری ایمن برای زائران اربعین حسینی انجام شده و با همکاری تیم های مشترک پلیس و راهداری نواقص جاده‌ای هم برطرف شده است.

نیروی انتظامی مظهر عزت و اقتدار کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نیروی انتظامی باید مظهر عزت، اقتدار و رحمت باشد که به حمدالله این چنین نیز هست و ماموران خدوم پلیس بارها این موضوع را به اثبات رسانده‌اند.

آیت الله «مصطفی علما»  در دیدار با فرمانده، مدیران و جمعی از کارکنان انتظامی استان که به مناسبت آغاز هفته ناجا در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: پلیس نیرویی محبوب و مردمی در جمهوری اسلامی است که برای سربلندی و اقتدار کشور شبانه روز تلاش می کند.

وی با بیان اینکه اهمیت حضور پلیس در جامعه بر کسی پوشیده نیست، افزود: حضور آنها برای شهروندان مایه امید و امنیت مضاعف است به گونه ای که حتی نمی توان جامعه را یک روز بدون حضور ماموران تصور کرد.

آیت الله علما ادامه داد: تلاش های مجاهدانه و خستگی ناپذیر پلیس در عرصه های مختلف، از آنان چهره ای محبوب ساخته و همه مردم، ماموران انتظامی را از خود و حافظ جان و مال و امنیتشان می دانند.

کشفیات قاچاق در کرمانشاه ۴۵ درصد رشد داشته است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۴۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط پلیس کرمانشاه کشف شد، گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

سردار «علی اکبر جاویدان» در نخستین روز هفته ناجا و در دیدار کارکنان انتظامی استان با امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری کشفیات محصوصلات ضدفرهنگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته ایم.

وی ادامه داد: برخورد قاطعانه با پدیده قاچاق و محصولات ضد ارزشی که اقتصاد و فرهنگ جامعه را هدف گرفته اند یکی از موضوعاتی بوده که با جدیت در دستور کار پلیس کرمانشاه قرار داشته است.

سردار جاویدان همچنین از ارجاع پنج هزار و ۷۷۱ پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی پلیس و کلانتری های سطح استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: ۸۱ درصد این پرونده ها به مصالحه انجامیده و از ورود آنها به دستگاه قضائی جلوگیری شده است.

آمار کودکان کار در استان کرمانشاه بین ۸۰۰ تا هزار نفر است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حوزه کار کودکان پیش‌بینی می‌شود که بین ۸۰۰ تا هزار نفر کودک کار در کل استان به صورت پاره وقت و دائم مشغول به کار باشند.

فاطمه رضوان‌مدنی در دوازدهمین کنفرانس حقوق کودک با حضور معاون وزیر دادگستری در سرسرای شهدای دولت استانداری از راه‌اندازی سامانه  "مشق ما" در حمایت از کودکان کار خبر داد و افزود: از موفقیت‌های این طرح شناسایی۱۴۳ کودک بازمانده از تحصیل، بازگشت ۵۲ کودک به تحصیل و ارائه سایر خدمات تخصصی است.

او دیگر برنامه اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه برای کودکان کار را اجرای برنامه ساماندهی سفیر سبز با عنوان (طرح استاد - شاگردی، فروش محصولات فرهنگی) به منظور کاهش و کنترل آسیب‌های کودکان و بهره‌مندی آنان از حقوق طبیعی خود عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بازماندگان از تحصیل نیز ۱۴۳ کودک شناسایی شده اند، گفت: مداخلات تخصصی سازمان بهزیستی در حوزه کودکان شامل مداخلات تخصصی در حوزه‌های روان‌شناختی و مددکاری، پزشکی، حقوقی، توانمندسازی، مداخلات تخصصی تلفنی و بررسی مداخلات با حضور در محل و همچنین حمایت‌های مادی و معنوی از کودکان و خانواده‌های آنان به منظور کنترل بحران است.

کرمانشاه نیاز به خانه و کلینیک حقوق کودک دارد

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، راه‌اندازی خانه کودک و همچنین کلینیک حقوق کودک را یکی از نیازهای کرمانشاه دانست و از مسئولان استان خواست مقدمات راه‌اندازی آن را فراهم کنند.

محمود عباسی در دوازدهمین دوره کنفرانس تخصصی حقوق کودک در سرسرای شهدای دولت استانداری، خانه کودک را پایگاهی برای حمایت از حقوق کودکان دانست و افزود: این خانه یکی از نیازهای کودکان کرمانشاهی است و از شهرداری و شورای اسلامی شهر درخواست می‌کنیم برای راه‌اندازی خانه کودک اقدام کنند.

او گفت: در کنار خانه کودک نیازمند ایجاد کلینیک حقوق کودک نیز در استان هستیم که تاکنون در سطح کشور در ۹ استان کلینیک راه‌اندازی شده و در کرمانشاه هم در نظر داریم با بهره‌گیری از حقوقدانان و اساتید دانشگاه این کلینیک را راه‌اندازی کنیم.

پس از تعیین مسیر جایگزین در عراق، مرز خسروی باز می‌شود

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه اعلام کرد که پس از مشخص‌شدن مسیر جایگزین در عراق، مرز رسمی خسروی به روی زائران اربعین حسینی (ع) بازگشایی خواهد شد.

مسعود بهرام نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برخی ناآرامی‌های داخلی در بغداد گفت: اکنون نیروهای امنیتی عراق در حال جایگزینی مسیر جدید برای زایران ایرانی از خسروی تا کربلا هستند.
وی افزود: بر اساس مذاکرات انجام شده پس از تعیین مسیر جایگزین، مرز خسروی به سرعت بازگشایی می‌شود.
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون مرز خسروی برای تردد اتباع عراقی و تبادلات تجاری باز است، گفت: زایرانی ایرانی که اکنون در مرز حضور دارند با اتوبوس به دیگر مرزها هدایت می‌شوند و یا در کمپ‌های ایجاد شده اسکان داده خواهند شد.
به گفته بهرام نژاد، هیچ مشکلی به منطور بازگشایی مرز خسروی در طرف ایرانی وجود ندارد و این مرز پس از اعلام مقام‌های عراقی به سرعت بازگشایی خواهد شد.

به دلیل مشکلات داخلی عراق و به درخواست مسوولان این کشور مرز خسروی روز پنجشنبه به صورت موقت بسته شد اما برای تردد انفرادی اتباع بیگانه و مسافران عراقی باز بود و همچنین مبادلات تجاری نیز از این مرز رسمی همچنان انجام می شود.

سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بی‌نتیجه مانده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: سیاست فشار حداکثری تحریم‌های رییس جمهوری آمریکا علیه مردم ایران بی‌ترید شکست خورده و بی‌نتیجه مانده است.

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه به سخنان مقام معظم رهبری در  دیدار با نیروهای سپاه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در شکست سیاست  فشار حداکثری آمریکا در تحریم علیه نظام جمهوری اسلامی تردید نکنید و همه تیرهای آنها به خطا رفته است.

وی همچنین اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار خطاب به مسئولان به ویژه مسئولان هسته ای فرمودند کاهش تعهدات هسته ای را تا گرفتن نتیجه مطلوب ادامه دهند، اگر آنها به تعهدات خود عمل نمی کنند  ماهم عمل نمی کنیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین از همه مسئولان کشور خواستند به معیشت مردم اهتمام جدی تری داشته باشند و نگاه آنها به داخل باشد و هیچ وقت نگاه به اروپا نداشته باشند.

 ۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.