به گزارش خبرنگار ایرنا؛ لعیا جنیدی ظهر پنجشنبه در نشست با اعضای کانون وکلای استان های کرمانشاه، ایلام،کردستان و لرستان در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، ایران را کشوری متشکل از همه بینش ها، منش ها و مسلک های قومی و مذهبی دانست و افزود: ما ایرانیان یک ملت واحدی هستیم و در طول تاریخ انسجام و اتحاد داشته ایم.

او اطلاق واژه اقلیت قومی و مذهبی در کشور را مناسب ندانست و گفت: ما یک ملت واحدی با بینش ها و منش های قومی و مذهبی هستیم و کسی اقلیت نیست.

وی با بیان اینکه حکومت های مختلفی در طول تاریخ بر این کشور حکومت کرده اند، گفت: باوجود حکومت های مختلف در این کشور، اما ملت ما تصمیم گرفته اند همیشه باهم و متحد باشند و این تصمیم را اکنون نیز دارند و این یک تصمیم تاریخی است.

او در ادامه سخنانش همگرایی و اتحاد را راهکار رفع مشکلات همه گروه ها و بخش ها در کشور دانست و گفت: در کنار این اتحاد و انسجام برای برون رفت از مشکلات باید راهکار عملگرایانه ارائه دهیم. 

معاون حقوقی رئیس جمهوری در ادامه وکلا را یکی از گروه های مرجع و ملجاء جامعه دانست و اظهار داشت: مردم برای رفع مشکلات خود به این گروه پناه می برند و انتظار می رود وکلا نیز در راستای دفاع از حقوق عمومی و حقوق مردم مانند همیشه تلاش کنند. 

او کانون وکلا را یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار در کشور دانست و افزود: به دلیل مرجعیت و ملجاء بودن وکلا انتظار می رود کانون وکلا فراتر از مطالبات حرفه ای، دنبال کننده اهداف کلان و ماموریت های بزرگ برای کشور باشند.

جنیدی با بیان اینکه وکلا گروه های مرجع اند که توفقی از نوع معنوی دارند، گفت: کانون وکلا یک نهاد مامور به خدمت عمومی است که این ماموریت فراتر از خدمت حرفه ای است. 

وی با بیان اینکه کانون وکلا نمی تواند نسبت به این هدف بزرگ بی توجه باشد از آنان خواست یک مرام نامه ای تنظیم کنند که اهداف کلان آن را بیاورند.

او با بیان اینکه مشکلات صنفی ما را غافل از ماموریت مهم نکند، افزود: مشکلات صنفی وکلا را قبول دارم و پیگیری می کنم اما اگر قرار باشد به تمامیت ارضی و وحدت ملی محل آسیب باشد جزییات اهمیتشان را از دست می دهند.

جنیدی ادامه داد: بخشی از وقت کانون وکلا به عنوان یک ایرانی مسوول، وظیفه تعریف کنید و اهداف کلان را تعیین کنید و حقوق مردم در مقابل حکومت و متقابل هم باید در نظر گرفته شود و بعد هم حقوق مردم در برابر مردم که در کشور ضعیف است.

وی با بیان اینکه نگران مباحث فساد و اختلاس بوده ایم و لایحه شفافیت به این دلیل تهیه شد و روی آن کار کرده ایم، گفت: لایحه نهاد ملی و حقوق شهروندی و لایحه ای به رییس جمهور در مورد شادمانی و حق شادی مردم داده ایم و لایحه ای برای حقوق سالمندان نیز ارائه کرده ایم ودر این ارتباط پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه شما وکلا رهبری برخی از حقوق و منافع مردم ایران را برعهده دارید، افزود: احساس دادگستر کردن برای مردم مهم تر از ایجاد عدالت است و در عین پیگیری مطالبات صنفی اهداف بزرگ را فراموش نکنید. 

او گفت: یکی از انتظارات از وکلا همگرایی درونی است البته رقابت سالم باید باشد چرا که رقابت سالم سنگ بنای مدیریت است و رقابت سلامت توسعه با خودش دارد.  

وی با بیان اینکه زمان همگرایی است، تصریح کرد: به نظر می رسد که همگرایی در کانون وکلا نیست و مشکل پراکندگی دارید و باید متحد و منسجم باشید.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه ما در دولت با همه تعامل داریم و اهل تعامل و گفت و گو  هستیم، گفت: معتقدیم که باید با تعامل به دنبال رفع مشکلات باشیم.

جنیدی در ارتباط با هجمه های رسانه ها به وکلا که از سوی برخی از سخنرانان در جلسه مطرح شد از آنان خواست به صورت مصداقی آن را مستند و به دفتر معاونت حقوقی رئیس جمهوری برای پیگیری ارسال کنند و گفت: ما هم این موضوعات را حتما پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات تنها طرح کردن و گلایه کردن کافی نیست، گفت: باید اراده ای برای ارائه راهکارهای عملگرایانه و اجرایی وجود داشته باشد.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری ظهر دیروز چهارشنبه وارد کرمانشاه شد و شب گذشته در جلسه هم اندیشی با استاندار، معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه شرکت کرد.

دیدار با اعضای شورای افتا اهل سنت کرمانشاه و دیدار با اعضای کانون وکلای استان های غرب کشور از دیگر برنامه های جنیدی در روز پنجشنبه بود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری قرار است عصر امروز به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه سفر کند و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شود.

۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.