فرحناز محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این سامانه با هدف دادن آگاهی و بهتر زندگی کردن به مخاطبان ارائه خدمت می کند که از طریق مشاوران متخصص و توانمند انجام می شود.

محمدی از مشکلات تربیتی، تحصیلی، اعتیاد، مسائل زناشویی به عنوان مهم ترین موارد مطرح شده در طی برقراری تماس با این سامانه تلفنی یاد کرد.

به گفته وی، در این ارتباط نیاز تماس گیرندگان رفع می شود و موجب تثبیت یا بهبود سلامت روان در آنان و یافتن مهارت برای غلبه بر مشکلات می شود و مشاوران در مراکز از طریق گوش دادن فعال، همدلی، حمایت و پیگیری مشکل تماس گیرنده سعی دارند راهکارهای مناسب را برای حل مشکل ارایه دهند.

بهزیستی از ابتدای سال ۱۳۷۱ اقدام به ارایه خدمات مشاوره تلفنی به افراد کرده و هم اکنون تمام استان های کشور دارای مرکز مشاوره تلفنی بوده و مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از سال ۷۹ در کرمانشاه آغاز به کار کرده است.

خط مشاوره تلفنی دولتی در تمامی استان ها به شماره ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه های پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی ، شغلی و.... است.

 به صورت میانگین در هر فصل نزدیک به پنج هزار تماس با این مرکز برقرار می‌شود و به صورت روزانه نیز ۱۵۰ تا ۱۶۰ مخاطب با این مرکز تماس می‌گیرند.

۷۴۶۰/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.